به گزارش خبرنگار ایرنا جابر اخلاقی روز شنبه در نشست روسای امور تربیتی ادارات کل آموزش و پرورش استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و گیلان در اداره آموزش و پرورش آستارا افزود: برخی مسابقات، برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری دانش آموزان تکراری شده و نوآوری در آنها لازم است و با حمایت از آموزش و پرورش، آسیب پذیری جامعه از ناهنجاری ها کمتر خواهد شد.
اخلاقی ادامه داد: تبیین مبانی دینی و اعتقادی فقط بر عهده مدارس نیست و دستگاه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هم در این زمینه تاثیرگذار هستند.
مدیر آموزش و پرورش آستارا هم در این نشست گفت: از 158 واحد آموزشی این شهرستان، 49 واحد به نمازخانه مجهز و با مشارکت حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) آستارا برای 16 مدرسه، امام جماعت تامین شد.
سجاد موسوی افزود: بخشی از گرفتاری‌های جامعه بر اثر کم توجهی به نماز است و ترویج فرهنگ نمازخوانی با شیوه های اثرگذار در مدارس ضروری است.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری یک‌هزار و 34 دانش‌آموز متوسطه در مسابقات درس‌های قرآن شرکت کردند و 20 گفتمان امام شناسی و سبک زندگی اسلامی در مدارس اهل تسنن و تشیع برگزار شد.
375 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل می کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 17 هزار دانش آموز در 158 مدرسه آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.