به گزارش ایرنا، علی اوسط اکبری مقدم روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در رشت با اشاره به اینکه صنعت و ماشین زندگی انسان ها را با چالش های جدیدی مواجه کرده است، افزود: صنعت عامل ایجاد تحول در بعد اقتصادی است، اما خسارت های مادی و معنوی فراوانی را به دنبال داشته است.
وی با مقایسه صنعت حمل و نقل در ایران و کشورهای توسعه یافته اظهار داشت: تلفات در جاده های برون شهری در چارچوب شاخص ریسک تعریف می شود که تلفات را به ازای هر یکصد هزار نفر می سنجد. این شاخص برای ایران 24 نفر از یکصد هزار نفر محاسبه می شود که بیش از پنج برابر کشورهای توسعه یافته است.
وی سیستم آموزش فرهنگ ترافیکی در جامعه را دارای ضعف دانست و گفت: باید بپذیریم که آنگونه که شایسته و بایسته است در بحث فرهنگ سازی ترافیکی عمل نکردیم و حتی آشنایی با علائم راهنمایی و رانندگی انجام نشده است.
معاون استاندار گیلان، با تاکید بر ضرورت آغاز آموزش فرهنگ ترافیکی از مدارس تصریح کرد:گام های نخستین آموزش از مدرسه شکل می گیرد از اینرو، با همکاری مجلس و وزارت آموزش و پرورش قانون برگزاری کلاس درس دائمی حمل و نقل در مدارس تصویب و ساعات درسی مشخص در برنامه گنجانده شود،چرا که حمل و نقل و فرهنگ ترافیکی یک امر مهم در زندگی امروز بشر است.
اکبری مقدم در ادامه با تاکید بر ضرورت تامین کالاهای اساسی رانندگان تصریح کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل اعم از کالا و مسافر نباید تحت تاثیر دغدغه ناشی از معیشت و بیمه و تامین قطعات یدکی و عمر مفید وسیله نقلیه باشند و در این حوره باید پیگیری های لازم انجام شود.
از 26 آذر تا اول دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، 170 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا ، 139 شرکت حمل و نقل مسافر ، سه شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و 85 نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعال هستند.
همچنین هشت هزار و 446 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان فعال است که از این تعداد دو هزار و 554 دستگاه در بخش مسافر ، 181 دستگاه اتوبوس، 751 دستگاه مینی بوس، یک هزار و 222 دستگاه سواری و پنج هزار و 892 در بخش کالاست. حدود 12 هزار و 47 راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی و هشت هزار و 541 راننده در بخش کالا و چهار هزار و چهار راننده نیز در بخش مسافر در استان فعالند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.