به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر اوسط مقدم روز پنجشنبه در دومین سمینار تخصصی شهرداران گیلان در بندرانزلی اظهار کرد: توسعه شهرنشینی رشد اقتصادی را به همراه دارد اما نمی تواند رفاه را به دنبال داشته باشد .
وی با اشاره به اینکه همه مدیران شهری به دنبال رشد اقتصاد محلی هستند، افزود: تاکنون نتوانسته ایم جلوی چالش ها را بگیریم چرا که رشد اقتصادی چالش هایی از قبیل مسائل زیست محیطی و فرهنگی و افزایش پسماند را به دنبال دارد که در نهایت مجبوریم از منابع اقتصادی میلیاردها تومان برای ساماندهی این چالش ها هزینه کنیم.
اوسط مقدم مشکلات رودخانه های درون شهری و پسماندها را ناشی از رشد اقتصاد محلی بدون برنامه دانست و تاکید کرد: سرمایه گذاری بدون رشد شهرنشینی برای نسل بعدی توجیهی ندارد و جلب مشارکت مردم برای پرداختن به مسائل مختلف که از آن غافل مانده ایم، باید در اولویت خدمات و امور شهری باشد .
وی با تاکید بر ضرورت فضا سازی منطقه ای و ایجاد جلوه های ویژه در مناطق تصریح کرد: یکی از چالش های بزرگ کشور ، عدم وحدت مدیریت شهری است و برای ورود به بدنه مدیریت واحد، نیازمند زیر ساخت های جدی و اساسی در دستگاه های اجرایی در کنار شهرداری ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه نباید تفکر مدیریت شهری بر اساس افزایش عوارض و منابع تامینی از تخلفات ساختمانی شهری و مالیات ها برای شهرداری ها باشد، خاطر نشان کرد: در صورت تولید ثروت توسط مردم، خودشان در مدیریت و نگهداری شهرشان مشارکت می کنند و باید بیندیشیم که چگونه شهری را با حداقل منابع مالی و امکانات مدیریت کنیم.
اوسط مقدم با تاکید بر لزوم افزایش آموزش همگانی از مدارس گفت: تبلیغات محیطی مرتبط با پسماند در راستای فرهنگ سازی و آغاز آن از مدارس می تواند بهترین کمک به مردم باشد و باید آموزش همگانی را از سطوح ابتدایی شروع کنیم تا در سال های آینده چشم انداز بهتری داشته باشیم .

** رفع دغدغه های مردم در دستور کار شهرداران باشد
اسماعیل حیدری آزاد فرماندار بندرانزلی نیز در این سمینار اظهار کرد: این سمینارها زمانی موثر است که تبادل افکار و ایده و تجربه در آن صورت پذیرد تا در هر سمتی با استفاده از هم افزایی بین بخشی نقش تاثیرگذاری را که مردم از ما در خدمات رسانی توقع دارند، ایفا کنیم .
وی با بیان اینکه سمینارها باید به صورت کارگاهی بوده و صحبت کردن به تنهایی دردی را دوا نمی کند، افزود: باید این تجربیات منتقل شود تا به یک نگاه مشترک در خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان تبدیل شود.
فرماندار بندرانزلی رفع دغدغه ها و نگرانی ها و پاسخ به خواسته ها و مطالبات بحق شهروندان در شهرهای کوچک و بزرگ را از جمله وظایف شهرداران ذکر و تاکید کرد: شفاف سازی فرآیند مدیریت شهری ، اصلاح منابع مالی و تلاش در راستای عملیاتی کردن پروژه های عمرانی از مطالبات بحق مردم است.
وی بهسازی فضای شهری و آمادگی و انسجام سازمانی با بهره گیری از امکانات موجود را بسیار تاثیرگذار در امر خدمات رسانی به مردم برشمرد و گفت: پشتیبانی در زمان بحران ها و نقش موثرتر شهرداری ها در پدافند غیر عامل و همچنین اقدامات موثر و جلب مشارکت همگانی در مباحث فرهنگی و اجتماعی در کنار استفاده از تمام پتانسیل شهرستان ها بدون در نظر گرفتن اختلافات دیدگاهی و جناحی و خطی، باید در دستور کار شهرداران و مسئولان اجرایی باشد.
فرماندار بندرانزلی با اشاره به لزوم اجرای برنامه های متنوع و مراسمات ملی و مذهبی اعم از سوگواره ها و جشن ها و اعیاد ملی و مذهبی به عنوان اولویت کاری شهرداران افزود: مردم در خصوص همه این موارد مطالبه گر هستند و کوچکترین خللی که در عملکرد شورا و شهرداری ها به وجود آید، همه را تحت تاثیر قرار می دهد.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.