گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری گیلان به ایرنا حاکیست؛ ، احمد سیاوش پور در ششمین نشست شورای قضایی استان به موضوع تغییرات زودهنگام مدیریت شهری در رشت و طولانی شدن انتخاب شهردار جدید اشاره و تصریح کرد: شهر رشت ظرف مدت پنج سال گذشته سه شهردار به خود دیده است که این تغییرات مکرر مدیریتی به شهر آسیب زده و سبب معطل ماندن بسیاری از امور زیرساختی و عدم توسعه شهر می شود.
سیاوش پور با بیان اینکه شهر رشت کماکان با برخورداری از بافتی قدیمی از معضلات عدیده ای در حوزه های مختلف مانند ترافیک و دفع فاضلاب رنج می برد افزود: شایسته نیست در شهری با فرهنگ و قدمت رشت چنین مشکلاتی موجب تضییع حقوق مردم شود.
وی با اشاره به اوضاع کنونی اقتصادی کشور و لزوم تامین نیازهای اساسی مردم اظهار داشت: مردم از بابت تامین مایحتاج روزمره خود نگرانی نداشته باشند.
وی مبارزه با فساد مالی و برخورد قاطعانه با اخلالگران نظام اقتصادی را از اولویت های قوه قضائیه در حال حاضر عنوان و تصریح کرد: مردم به درستی توقع دارند تا دستگاه قضایی از طریق بازوان نظارتی خود مانع از سوء استفاده فرصت طلبان در بازار شوند و در این راستا دستگاه قضایی با عزمی جزم گام بر می دارد.
وی همچنین به اصناف و فروشندگان برای رعایت انصاف و مدارا با مردم تاکیدو تصریح کرد: تعزیرات حکومتی و دادستانی در چارچوب وظایف قانونی خود با گران فروشان و محتکران برخورد می کنند.
سعید نصرتی شهریور ماه سال گذشته، با 11 رأی اعضای شورای شهر رشت، به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب و معرفی شده بود.
رشت از نخستین شهرهای ایران است که در آن شهرداری تاسیس شد؛ حاج میرزا خلیل آقا نخستین رئیس انجمن بلدیه رشت بود و پس از انتخاباتی در روز دهم بهمن ماه 1286، این انجمن تاسیس شد.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.