به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا غروب پنجشنبه در این آئین در سالن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: ادبیات دفاع مقدس یادآور رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان است و باید به نسل جوان منتقل شود.
یونس رنجکش افزود: شاعران گیلانی در حوزه دفاع مقدس پیشرو هستند و ادبیات این حوزه در آثار و سروده های شاعران استان متجلی است و اصحاب قلم و اندیشه با شرح صحنه های فداکاری ایثارگران ادای دین می کنند.
وی بیان کرد: بخش زیادی از ادبیات حوزه دفاع مقدس ایران، قابلیت ترجمه به زبان های دیگر دنیا را دارد و مشارکت نهادهای فرهنگی برای این کار ضروری است.
ابوالقاسم حسینجانی شاعر دفاع مقدس و شاعر شعر (کربلا منتظر ماست بیا تا برویم) نیز در این آئین با قرائت چند شعر گفت: شرح حال مظلومان و انعکاس مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه از وظایف شاعران است و شعر خنثی تاثیری در جامعه ندارد.
در ادامه این آئین پرویز بیگی حبیب آبادی، محمد رضا سهرابی نژاد، اکبر اکسیر، مرتضی نوربخش، امیر فخر موسوی، علی پورحسن و جمشید عباسی سروده های خود را در موضوع های وطن، شهادت، کربلا و دفاع مقدس قرائت کرده و مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفتند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان قرار گرفته و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان ساماندهی شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.