به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری روز یکشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان گیلان که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که در هنرستان فنی و حرفه ای زینبیه و کار و دانش حجاب شهرستان رودسر برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بهار علم و دانش به دانش‌آموزان اظهار داشت: حضور در مراسم بازگشایی مدارس به عنوان پایگاه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از افتتاح یک معدن طلامهم‌تر است.
وی با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور و بالندگی اجتماعی تصریح کرد: نقش تربیتی مدارس و پرورش فرهیختگان در این مکان می‌توانند تأثیر بسزایی در پیشرفت کشور داشته باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه همه باید به آموزش و پرورش در تحقق برنامه‌ها کمک کنند، افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تمامی برنامه‌ها را به مرحله اجراء برساند و در این مسیر نیازمند حمایت همه‌جانبه سایر دستگاه ها برای فراهم سازی شرایط پیشرفت تحصیلی و علمی نسل جدید است.
نماینده عالی دولت در گیلان به دوران خدمتی خود به عنوان معلم نیز اشاره و تصریح کرد: اگر بدون داشتن برنامه برای دانش‌آموزان از سنین پایه به جلو گام برداریم، به یقین نمی‌توانیم در پایان متوسطه دوم فرد مفیدی به جامعه تحویل دهیم.
سالاری افزود: امیدواریم دانش آموزان و معلمان سال تحصیلی جدید را با انگیزه آغاز کنند و تفاوت در پایان سال تحصیلی مشهود باشد.
وی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز گفت: دیروز به واسطه از دست دادن برخی از هموطنانمان روز تلخی را سپری کردیم اما باید وجود این تلخی‌ها روز به روز بر وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان و نیز بر صلابت و عظمت ملت ایران می‌افزاید.
امسال سال تحصیلی در استان با حضور 375 هزار دانش آموز و 28 هزار کادر فعال آموزشی و اداری آغاز شده است.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.