به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر نادر گوگلانی روز دوشنبه درحاشیه پنجمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبد به خبرنگاران گفت: همراه با هر یک از این تیم های دامپزشکی، نیروهایی از شهرداری و انتظامی نیز حضور دارند.
وی افزود: امسال با حکم مرجع قضایی و اطلاع رسانی های شهرداری این شهر، از عرضه دام در سطح شهر جلوگیری شده و مردم بایستی دام مورد نیاز را تنها از میدان فروش دام این شهرستان تهیه نمایند که سلامت دام های عرضه شده در آن تحت نظارت تیم های دامپزشکی است.
دکتر گوگلانی اضافه کرد: فعالیت تیم های نظارتی دامپزشکی بر سلامت دام ها از امروز آغاز و تا پایان روز عید سعید قربان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: به دلیل فعالیت های نظارتی و انجام واکسیناسیون مستمر دام های منطقه توسط دامپزشکی تاکنون هیچ بیماری واگیر مشترک بین دام و انسان در این شهرستان مشاهده نشده و مردم می تواند با اطمینان از میدان فروش دام گنبد، دام مورد نیاز برای قربانی را خریداری نمایند.
رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس همچنین گفت: در روز عید سعید قربان نیز تیم های دامپزشکی بر ذبح دام در کشتارگاه یا درصورت درخواست شهروندان برسلامت دام و لاشه آن درمحل کشتار نظارت می کنند.
گوگلانی افزود: شهروندانی که دام خود را در محل زندگی ذبح می کنند، درصورت مشاهده برخی علائم پوستی بر بدن دام، اسهال، وجود کیست در جگر، شش ها، عضلات دام و یا تغییر غیر طبیعی رنگ گوشت می توانند با شماره تلفن 33382451 دامپزشکی گنبد تماس بگیرند.
به گفته وی، تیم های سیار دامپزشکی مستقر درسطح شهرستان بلافاصله به محل اعزام تا سلامت دام یا لاشه آن را بررسی نمایند.
دکتر گوگلانی همچنین از شهروندان خواست پس از ذبح دام در محل سکونت یا کشتارگاه، حداقل تا هشت ساعت، گوشت را در یخچال نگهداری و سپس آن را مصرف نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و افزون بر نیمی از جمعیت آن را برادران ترکمن که اهل سنت هستند تشکیل می دهد و عید قربان در نزد آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.
3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.