به گزارش ایرنا در این رقابت ها که روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد، 292 ورزشکار 12 استان کشور برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه حضور در تیم ملی با هم رقابت کردند.
در بخش مردان که با رقابت 136 ورزشکار برگزار شد، تیم گیلان با 6 مدال طلا، 2 نقره و 9 برنز به عنوان قهرمانی رسید، مازندران با 4 طلا، 4 نقره و 7 برنز نایب قهرمان شد و اصفهان با 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز در جایگاه سوم ایستاد.
همچنین در بخش زنان هم که با رقابت156 ورزشکار در هفت رده سنی برگزار شد، تیم گیلان در جایگاه قهرمانی ایستاد، قزوین دوم شد و اصفهان به مقام سوم و مدال برنز تیمی دست یافت.
بخش 'آکیناکه دوبل' زنان با قهرمانی نسا نوری از گیلان، نگار حسینی از اصفهان، عارفه محمدزاده اصل از قزوین، فاطمه عابدی از مازندران، مهتاب سجادی مهر از ایلام، مریم کلیج از مازندران و فرزانه مصطفوی از گیلان در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان و دو گروه پیشکسوتان به پایان رسید.
در 'آکیناکه' عنوان های قهرمانی رده های سنی هفتگانه به نسا نوری از گیلان، هانیه باقری از قزوین، افسانه ابوطالبی از اصفهان، ترانه خسروی از گلستان، مهسا سلیمانی از گلستان، مریم انصاری نیا از یزد و فرزانه مصطفوی از گیلان رسید.
مردان در بخش 'آکیناکه دوبل' در 7 رده سنی رقابت کردند که امیر علی شکری از مازندران، علیرضا حسن زاده از مازندران، علی حق پرست از گیلان، علی خان تبار از مازندران، کامیاب هدایتی از گیلان، اسماعیل رنجبر از گیلان و نجفعلی قاسمی از قزوین به مقام قهرمانی رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان الف و ب رسیدند.
عنوان های قهرمانی بخش 'آکیناکه مردان' هم به امیر محمدعلی بابایی از اصفهان، رضاصابر از مازندران، محمد مهدی قربانی از اصفهان، رضا شجاعی از گیلان، محمد امین مسافر از گیلان، کامیاب هدایتی از گیلان، کیاوث معتمدی از اصفهان و محمد زمان پور از گیلان رسید.
در این مسابقات ورزشکارانی از استان های تهران، گیلان، مازندران، قزوین، ایلام، خراسان رضوی،اردبیل، یزد، آذربایجان شرقی، گلستان، اصفهان و سمنان برای قهرمانی و کسب سهمیه حضور در تیم ملی رقابت کردند.
نفرات برتر این رقابت ها به اردوی تیم ملی می روند تا خود را برای حضور در مسابقات آسیایی اسپوکس آماده کنند.
ورزش اسپوکس برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است که برای اولین بار توسط محمدرضا هاشم پور مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی در سال 1390 پایه گذاری شد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.