به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر طهماسبی عصر شنبه در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گلستان اظهار داشت: اگر رسانه ها مطالبات مردم طی 40 سال گذشته را انباشت نکرده و منعکس می کردند، بسیاری از اعتراضات و نارضایتی ها اتفاق نمی افتاد.
وی با بیان اینکه خبرنگاران به نقش حقیقی و رسالت خود عمل نکردند، افزود: دگرگونی فرهنگ و باورها یکی از مسوولیت های خطیر رسانه ها است که تحقق آن زمینه ساز حوادث بزرگ و تغییر مسیر حرکت کشورها خواهد شد.
به باور طهماسبی؛ تربیت یافتگان نظام شاهنشاهی انقلاب را به پیروزی رسانده و در جنگ دلاوری های زیادی داشتند اما ما نتوانستیم این کار را در جمهوری اسلامی تکرار کنیم.
به عقیده وی؛ شرایط حساس کنونی کشور مسئله بودن و یا نبودن جمهوری اسلامی است که نقش آفرینی رسانه ها و آشکار کردن حقایق می تواند از بروز حوادث تلخ جلوگیری کند.
طهماسبی بدون اشاره به نقش سایر نهادها در بروز مشکلات و نارضایتی های پیش آمده؛ بیان کرد: پنجشنبه گذشته و با دعوت خارج نشینان ضد انقلاب برای تجمع حدود 50 نفر در خیابان های گرگان به راه افتادند که گفتگو در فرمانداری و بیان برخی دستاوردهای انقلاب آنها را متوجه اشتباهشان کرد.
معاون سیاسی استاندار گفت: با وجود اقوام و مذاهب گوناگون در گلستان که می تواند زمینه بیشتری برای اجتماعات باشد، استان دارای کمترین دستگیری در آشوب های پارسال بود و علت آن وحدت کم نظیر اقشار منطقه، هوشیاری مردم و عملکرد مسوولان بود.
طهماسبی بیان کرد: گفتگوی صادقانه با مردم کلید حل بسیاری از مشکلات و مانع نارضایتی ها است.
وی اظهار داشت: قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید مساحت سکونتگاه ها و حاشیه نشینی گلستان 45 هکتار اعلام شده بود اما با راستی آزمایی پی بردیم که این آمار بیش از 740 هکتار است.
وی با طرح این پرسش که حالا که فهمیدیم آمار حاشیه نشینی گلستان زیاد است نباید آن را به مردم بگوییم ؟ گفت: خبرنگاران محرم اسرار مردم و مسوولان هستند و هیچ مدیری در استان حق ندارد آنها را از اتاق خون بیرون بیندازد.
سومین نمایشگاه مطبوعات گلستان در 34 غرفه تا چهار روز برای بازدید علاقمندان دایر است.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.