حسین عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: 480 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان را دانش آموخته های آب و خاک تشکیل می دهند که می توانند در قالب 18 شرکت ثبت شده در اجرای طرح ها با این دستگاه ها همکاری کنند.
وی با گلایه از به مشارکت نگرفتن سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در اجرای طرح های آب و خاک افزود: ارائه آموزش آبیاری های نوین در بخش کشاورزی به بهره برداران و مشاوره به پیمانکاران طرح های آب و خاک از جمله ظرفیت های قابل استفاده است.
عابدی همچنین عمل به تبصره 3 ماده 83 و پرداخت سهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را خواستار شد و اضافه کرد: یکی از بندهای قرارداد در طرح های بخش کشاورزی در زمان انعقاد قرارداد؛ پرداخت سهم دو درصدی به حساب این سازمان برای ارائه خدمات به شرکت ها بوده که باید عملیاتی شود.
وی ازسر گیری دوباره همکاری کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی در دریافت استعلام از منابع طبیعی، دریافت استعلام تغییر کاربری اراضی با همکاری مدیریت اموراراضی جهاد کشاورزی، پیگیری قرار داد برای عملیاتی شدن دو طرح پایلوت در حوزه معدن و چاه آب با شرکت آب منطقه ای را از جمله برنامه های در دست اقدام این سازمان در استان برشمرد.
رییس نظام مهندسی کشاورزی گلستان گفت: اجرای فعالیت های اقتصادی درایجاد گلخانه، پرورش میگو در سایت گمیشان، پیگیری برنامه های رفاهی برای اعضای نظام مهندسی، برپایی دوره های آموزشی، اجرای بیمه ماشین های کشاورزی از جمله تراکتور، اتعقاد قرارداد با دستگاه ها از جمله شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در ایجاد فضای سبز، استانداری در برپایی دوره های آموزشی این بخش و حمایت از سرمایه گذار در دریافت استعلام از دیگر برنامه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان درسال جاری است.
به گفته وی؛ در استان گلستان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دارای هشت هزار و 600 عضو دانش آموخته کشاورزی و منابع طبیعی در 22 رشته تحصیلی است که 50 درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سال 1380 در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری خدمات تشکیل و فعال شد.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت است که اقتصاد اصلی ساکنان آن را کشاورزی در حدود 650هزار هکتار و نیز دامپروری تشکیل می دهد.
ظرفیت عرصه های منابع طبیعی گلستان نیز افزون بر 800هزار هکتار مرتع و بیش از 452هکتار جنگل است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.