به گزارش خبرنگار ایرنا، در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) که روز شنبه در دفتر امام جمعه گنبدکاووس برگزار شد، رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: در سالروز شهادت این امام همام، دو ویژه برنامه محوری برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی افزود: برگزاری مراسم عزاداری در ظهر روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد قائمیه و مراسم دسته روی هیات های مذهبی در عصر روز شهادت این امام همام در میدان مرکزی دو برنامه محوری این ایام است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این دو برنامه، در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز در تمامی مساجد شهری و روستایی گنبدکاووس، ویژه برنامه های عزاداری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با مهم دانستن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، برلزوم برگزاری باشکوه و گسترده مراسم عزاداری این امام همام تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی گفت: علاوه بر دو برنامه محوری اشاره شده از سوی تبلیغات اسلامی، مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) صبح روز دوشنبه هفته جاری از ساعت 6:30 تا هشت در محل ستاد نمازجمعه نیز برگزار می شود.
وی با تاکید برضرورت حفظ حرمت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، اضافه کرد: نصب پارچه و بنرهای مشکی در معابر و میدان های شهری در این ایام از سوی کسبه و بازاریان، ادارات و نهادها بالاخص شهرداری ضروری است.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: برگزاری با شکوه مراسم مذهبی ویژه ائمه اطهار (ع) نقش مهمی در ترویج فرهنگ و سیره این بزرگواران درجامعه دارد.
فرهاد شیبک همچنین در پاسخ به پیشنهاد امام جمعه گنبدکاووس مبنی بر برگزاری برخی برنامه های مذهبی در گلزار شهدای گمنام این شهر، گفت: برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای برگزاری برخی مراسم مذهبی در گلزار شهدای گمنام که در چند نقطه این شهرستان دفن شدند، انجام شده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.