اگر چه طرح اکرام ایتام و طرح محسنین توسط کمیته امداد در طول سال اجرا می شود، اما این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان بالاخص شب های قدر با برپایی پایگاه هایی در صدد جذب حامی برای ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند زیرپوشش خود است.
رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) منطقه یک گنبدکاووس در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: 103 یتیم و فرزند خانواده های نیازمند زیرپوشش این نهاد در انتظار حمایت مالی از سوی خیرین و نیکوکاران این شهرستان هستند.
محمد باقرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای جذب حامی این تعداد یتیم و فرزند خانواده های نیازمند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین، کمیته امداد در شب های قدر ماه مبارک رمضان 12 پایگاه در مصلی های نماز جمعه، امامزاده و برخی مساجد بزرگ شهر گنبدکاووس برپا می کند.
وی افزود: کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس تا ماه مبارک رمضان سال گذشته 395 یتیم و 253 نفر از فرزندان خانواده های نیازمند را زیرپوشش داشت که نیکوکاران و خیرین حمایت مالی تمامی آنان را برعهده گرفتند.
باقرپور با قدردانی از نیکوکاران گنبدی که در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت دارند، ابراز امیدواری کرد درایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان 103 یتیم و فرزند خانواده های نیازمند که از سال گذشته تا الان زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتند، نیز دارای حامی شوند.
وی، دیدار با 250 خانواده مددجوی کمیته امداد در قالب طرح مصباح الجنه درایام ماه رمضان و راه اندازی سامانه الکترونیکی #01711*8877* برای دریافت کمک ها و صدقات نیکوکاران این شهرستان به منظور تهیه سبد غذایی و توزیع آن بین خانوارهای تحت پوشش را از دیگر اقدامات این نهاد در ماه مبارک رمضان برشمرد.
رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس یادآور شد: درماه مبارک رمضان پارسال نیکوکاران این شهرستان مجموعا مبلغ 836 میلیون ریال تهیه و توزیع سبد غذایی و نیز توزیع غذای گرم بین خانوارهای زیرپوشش این نهاد کمک کردند.
باقرپور گفت: همچنین درسال گذشته مردم و خیرین گنبدی درمجموع دو میلیارد ریال صدقه، 20 میلیارد ریال زکات، 952 میلیون ریال فطریه و 6 میلیارد و 135 میلیون ریال درقالب دو طرح اکرام ایتام و محسنین به کمیته امداد کمک کردند.
در همین پیوند معاون کمیته امداد منطقه دو گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری خیرین علاوه بر تهیه و توزیع سبد غذایی، دیدار با 500 خانواده زیرپوشش این نهاد را در برنامه دارد که تاکنون 130 دیدار انجام شده است.
علی ملکان افزود: حامی یابی برای ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد در قالب طرح محسنین از دیگر برنامه های این نهاد است که در ایام لیالی قدر پنج پایگاه برای جذب حامی برای این عزیزان برپا می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و 212 فرد نیکوکار حمایت مالی از 483 یتیم و نیز 198 فرزند طرح محسنین زیرپوشش کمیته امداد منطقه دو گنبدکاووس را برعهده دارند و تلاش داریم با افزایش تعداد حامیان مالی سقف بهره مندی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند زیرپوشش را افزایش دهیم.
به گفته ملکان، خیرین می توانند از 300 هزار ریال تا 500 هزار ریال در ماه برای کمک به هر یک از ایتام یا محسنین اختصاص داده و برای اعلام آمادگی خود در این امر خیر به کمیته امداد یا پایگاه های آن مراجعه نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و به دلیل وسعت و جمعیت بالای آن، کمیته امداد حضرت امام (ره) این شهرستان از آذرماه 1395 به دو منطقه یک و دو برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان تقسیم شده است.
هم اکنون 4300 خانوار از نیازمندان این شهرستان با جمعیت تقریبی 5400 نفر زیر پوشش کمیته امداد منطقه یک و پنج هزارو 666 خانوار با جمیعت تقریبی 17 هزار نفر زیرپوشش این نهاد در منطقه دو گنبدکاووس قرار دارند و به صورت دائمی یا موردی از خدمات این نهاد استفاده می کنند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.