به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم غفاری روز شنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد : پارسال 121 مورد همسرآزاری در پایگاه های اورژانس اجتماعی گلستان ثبت شد که همه آنها گزارش زنان از آزار و اذیت های جسمی، جنسی و عاطفی توسط مردان بود.
وی بیان کرد: اگر چه همسرآزاری توسط زنان در گلستان وجود دارد، اما به دلیل ثبت نشدن رسمی آنها نمی توان آمار دقیقی اعلام کرد .
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: بر اساس بررسی های انجام شده در خصوص همسرآزاری های سال گذشته سواد و تحصیلات مردان همسرآزار دیپلم و یا کمتر از آن بود.
غفاری ادامه داد: آمارهای اعلام شده برای این آسیب و یا دیگر مشکلات اجتماعی فقط براساس اطلاعات ثبت شده در مراکز دولتی است ،اما مصادیق و تعداد واقعی آنها در جامعه به مراتب بیشتر و نگران کننده تر است.
وی گفت: همچنین پارسال 112 مورد کودک آزاری در گلستان به ثبت رسید که 88 مورد توسط پدر، 22 مورد توسط مادر و بقیه توسط اقوام و غریبه ها انجام شده بود.
مدیرکل بهزیستی فرار از منزل را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی در گلستان اعلام کرد و گفت: پارسال 39 دختر از خانه فرار کردند که پس از پیدا شدن، 35 نفر تحویل خانواده ها شده و 4 نفر دیگر در مراکز بازپروری بهزیستی پذیرش شدند.
وی؛ افزایش آموزش به خانواده ها را یکی از ضرورت ها در کاهش این آمارها دانست و گفت: توسعه فعالیت های اورژانس اجتماعی تا حد زیادی قابلیت برخورد و مقابله با این آسیب ها را افزایش می دهد.
غفاری اضافه کرد: هم اینک 8 پایگاه اورژانس اجتماعی در گلستان فعالیت می کند که امیدواریم با افزایش آنها در همه شهرهای استان، زمینه برای مقابله به صورت علمی و کارشناسی با آسیب ها فراهم شود.
به گزارش ایرنا سند 'اهداف و برنامه های استراتژیک پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در استان گلستان' با تاکید بر 6 آسیب و مشکل شاخص روز پنجشنبه گذشته در گرگان رونمایی شد.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارگلستان در آئین رونمایی این سند گفت: پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین هدف این سند بوده و حاشیه نشینی، اعتیاد، خودکشی، طلاق، زنان سرپرست خانوار و فضای مجازی به عنوان 6آسیب شاخص مورد توجه قرار گرفته است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.