آخوند عبدالباسط نوریزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن یادآوری سفر اخیر رییس جمهوری و هیات همراه به ترکمنستان، افزود: از همه کسانی که برای آزادی زندانیان ایرانی تلاش و موجبات خرسندی مردم بویژه خانواده های آنان را فراهم کردند، صمیمانه تشکر می کنم.
وی گفت: مردم گلستان قدردان تلاش های دکتر روحانی رییس جمهوری، استاندار و سایر مسوولان استان که شرایط آزادی زندانیان و بازگشت آنان به آغوش خانواده هایشان را فراهم کردند، هستند.
آخوند نوریزاد اضافه کرد: خانواده زندانیان نسبت به سرنوشت عزیزان دربند خود در ترکمنستان بسیار نگران بوده و دغدغه داشتند و خدا را شکر می کنیم که با تلاش دولت این نگرانی برطرف شد.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس همچنین از رانندگان خودروهای تزانزیت و نیز صیادان ایرانی بویژه اهالی استان گلستان خواست، قوانین و حدود مرزهای آبی کشور همسایه را بیش از پیش رعایت کنند.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اوایل سال جاری در راس هیاتی که سیدمناف هاشمی استاندار گلستان نیز از آن جمله بود، به ترکمنستان سفر کرد.
در این سفر 13 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید و 283 نفر از ایرانیان زندانی در ترکمنستان به کشور بازگشتند.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که حدود 40 نفر از 283 زندانی ایرانی آزاد شده از ترکمنستان اهل استان گلستان هستند.
گلستان در کرانه شرقی دریای خزر دارای مرز مشترک آبی و خاکی با ترکمنستان است، این استان حدود یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت از اقوام و مذاهب مختلف دارد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.