به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شرکت، داود گیلک اظهار کرد: از جمله اهداف اجرای شبکه آبیاری وزهکشی قره سو- زرینگل، بالابردن راندمان آبیاری اراضی، کاهش مصرف آب، افزایش محصولات، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، بهبود شبکه های انتقال آب و رضایت حقابه بران با احداث سازه های مربوط، ایجاد سیستم تله متری سد و شبکه و مدیریت منابع در حوضه های آبریز محدوده طرح است.
وی گفت: شبکه قره سو - زرینگل و حاشیه کانال آبرسان حد فاصل رودخانه قوش کرپی تا انتهای سد شهید دستغیب، طرح تغذیه انهار سنتی بالادست، طرح پیشگیری از خسارت سیل (شبکه محمدآباد)، پرورش ماهیان سردابی و گرم آبی، موزه آب و ساختمان کارگاه بانوان، احداث سد و شبکه دستغیب از جمله زیر پروژه های اجرایی و مطالعاتی از محل وام بانک توسعه اسلامی است.
به گفته وی؛ از سال 85 تاکنون پیگیری برای دریافت نتیجه این طرح انجام شد که پس از برجام مذاکرات برای نهایی شدن طرح ادامه داشت و نهایی کردن تفاهم اولیه وتصویب برنامه عملیاتی طرح طی نشست هایی در سال 94 در شرکت مدیریت منابع ایران شامل مبلغ نهایی وام، تعداد مناقصات طرح، زمان اجرای طرح، زمان تقریبی شروع مناقصه ها، برنامه اجرایی زیرپروژه ها، نحوه بازپرداخت و امضا تفاهم نامه انجام گرفت.
گیلک اضافه کرد: اجرای کانال ها و زهکش های اصلی و درجه 1 و2 با ابنیه فنی مربوطه با پیشرفت فیزیکی 80 درصد، استملاک اراضی و کانال ها و زهکش ها با پیشرفت فیزیکی 85 درصد، ایجاد تشکل های آب بران ونظام بهره برداری شبکه با پیشرفت 75 درصد، آماده کردن اسناد پیش ارزیابی و مناقصه زیرپروژه های طرح (تسهیلات بانک توسعه اسلامی)، آگهی مناقصه بین المللی در روزنامه مورد تایید بانک از جمله اقدامات اجرایی و خدمات کارفرمایی بود که طی این مدت در پیوند با طرح انجام شد.
وی در خصوص طرح های اجرایی شرکت نیز اظهار کرد: تاکنون طرح های مهم استان مانند شبکه آبیاری و زهکشی گلستان 2، اجرای سد دانشمند و اجرای سیستم هشدار سیل گلستان، با استفاده از منابع مالی بانک توسعه اسلامی و اجرای سد و شبکه آبیاری و زهکشی نرماب از طریق ماده 56 الحاق (فاینانس داخلی) اجرا شده است.
معاون آب منطقه ای گلستان اضافه کرد: همچنین اخذ مجوز برای اجرای چندین طرح به روش های (BOT- DB) در دستور کار است.
به گزارش ایرنا سطح شبکه آبیاری قره سو - زرین گل که در قالب وام بانک توسعه اسلامی اجرایی می شود بالغ بر 16هزار هکتار است و در شمال غربی علی‎آبادکتول قرار دارد.
علی آبادکتول در حدود 40کیلومتری گرگان (مرکزاستان گلستان) واقع است.
اقتصاد استان گلستان با یک میلیون و869 هزار نفر جمعیت بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است.
گلستان سه اقلیم خشک و نیمه خشک در شمال با 250 میلیمتر بارش، اقلیم خزری در میانه با 600 میلیمتر و کوهستانی در جنوب با 300 میلیمتر بارندگی دارد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.