به گزارش روز یکشنبه ایرنا حسین احمدی؛ یکی از محوری ترین ظرفیت های شهرستان را گردشگری بیان کرد و افزود: جذب گردشگر به شهرستان زمینه ساز توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ایجاد اشتغال است.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی دست اندرکار با برقراری تعامل بیش از پیش با مردم، زمینه را برای جذب بیشتر گردشگر فراهم آورند، اظهار کرد: وجود جاذبه های مذهبی مانند امامزاده حبیب الله (س) نوکنده و امامزاده علیرضا (س) سرطاق و جاذبه های گردشگری همچون جنگل و سواحل بندرگز و نوکنده از زمینه های جذب مهمانان نوروزی در شهرستان است.
احمدی، گسترش زیر ساخت های گردشگری و توسعه خدمات رفاهی و اقامتی برای مسافران را از اولویت های حوزه اجرایی شهرستان عنوان کرد.
شهرستان بندرگز با دو شهر بندرگز و نوکنده حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد و در منتهی الیه غرب گلستان و همسایگی استان مازندران و در فاصله 42کیلومتری گرگان واقع است.
این شهرستان از شمال به خلیج گرگان و دریای خزر، از جنوب و غرب به شهرستان گلوگاه (استان مازندران ) و از شرق به شهرستان کردکوی محدود می شود.
'جر کلباد، مار قلعه، قدیم قلعه، عروس قلعه و تپه های باستانی گرگ تپه، دین تپه ، بزغاله تپه ، تپه عبداللهی ، تپه سنان خانه سر، تپه در دار لته، کافر تپه، تپه سوت کاپا و قله تپه، ساختمان گمرگ و فانوس دریایی' از جمله بناها و آثار تاریخی و قدیمی این شهرستان است.
مهمترین گردشگاه های این شهرستان نیز ساحل آرام و زیبای بندرگز و نوکنده، چشمه بلبل، ذخیره گاه شمشاد، جنگل باغو و چشمه قلقلی است.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.