به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم نمادین اهدای جهیزیه به نوعروسان و دامادهای زیرپوشش کمیته امداد گنبدکاووس که روز سه شنبه برگزار شد، رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) منطقه یک این شهرستان درسخنانی گفت: اهدای جهیزیه با هدف کمک به ازدواج آسان و تشکیل زندگی مددجویان دختر و پسر زیر پوشش این نهاد انجام می شود.
محمد باقرپور افزود: اهدای جهیزیه به صورت نقدی است که مقدار آن برای نوعروسان مبلغ 20 میلیون ریال و برای دامادها نیز 10 میلیون ریال می باشد.
وی اضافه کرد: کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس از ابتدای امسال تا الان 89 نوعروس و 38 داماد جهیزیه و هدیه نقدی مجموعا به مبلغ دو میلیارد و 160 میلیون ریال پرداخت کرده است که 20 جهیزیه نوعروس و پنج هدیه داماد، امروز پرداخت شد.
باقرپور بابیان اینکه هنوز 30 دختر و 20 پسر زیرپوشش این نهاد درنوبت دریافت جهیزیه و هدیه قرار دارند، اضافه کرد: جهیزیه های پرداختی از محل اعتبارات کمیته امداد، از محل منابع زکات و کمک های خیرین بوده است.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیته امداد منطقه دو گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پرداخت 30 جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش این نهاد درایام دهه فجر خبر داد و گفت: جهیزیه این عزیزان فردا چهارشنبه 18 بهمن پرداخت می شود.
علی حسنی به در نوبت بودن 40 نوعروس برای دریافت جهیزیه اشاره کرد و افزود: جهیزیه این عده نیز تا پایان امسال پرداخت می شود.
وی گفت: از ابتدای امسال کمیته امداد منطقه دو گنبدکاووس به حدود 140 نوعروس جهیزیه نقدی پرداخت کرده است.
به گزارش ایرنا، با توجه به وسعت 5072 کیلومتر مربعی، جمعیت 350 هزار نفری شهرستان گنبدکاووس و تعداد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد، این نهاد از آذر سال 95 به دو شعبه مستقل در قالب منطقه 1 و 2 تقسیم شد.
هم اکنون شعبه منطقه 2 کمیته امداد گنبدکاووس تعداد چهار هزار و 563 خانوار با جمعیت تقریبی هشت هزارو 500 نفر و کمیته امداد منطقه یک نیز سه هزار و 940 خانوار با جمعیت شش هزارو 669 نفر زیر پوشش دارند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.