علی بیانی شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این مأموریت بیش از 3000متر دام هوایی و چندین علمک دام از مناطق حاشیه ای تالاب که مامن و استراحتگاه کلونی های پرندگان کنار آبزی، آبزی و مهاجر است، جمع آوری و معدوم شد.
وی ادامه داد: در این پیوند با شناسایی و رصد مامورین محل های استقرار دام های هوایی مشخص و قبل از گرفتار شدن پرندگان، این دام ها جمع آوری شد.
به گفته بیانی؛ جمع آوری و معدوم سازی دام های هوایی نیازمند پایش پیاده محیط‌بانان در مناطق کم عمق آب و حتی باتلاقی تالاب است به نحوی که گاه ماموران مجبور به 8 کیلومتر پیاده روی برای جمع آوری این تورها می شوند.
وی تاکید کرد: حوزه تالاب گمیشان با دارا بودن پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی توسط محیطبانان حفاظت و صیانت می شود.
به گزارش ایرنا، تالاب بین المللی گمیشان با دارا بودن وسعتی در حدود بیست هزار هکتار در شمال غربی شهرستان گمیشان و در شمال غرب استان گلستان در منطقه مرزی با کشور ترکمنستان واقع است.
همه ساله این تالاب ها میزبان تعداد زیادی از پرندگانی است که از نیم کره شمالی به مناطق جنوبی مهاجرت می کنند و ماه ها در این تالاب ها حضور داشته و مجددا برای جوجه آوری به وطن اصلی خود باز می گردند.
بیانی در این زمینه گفت: از جمله این پرندگان مهاجر انواع غازها، اردک ها، آب چلیک ها و چوب پا هستند.
وی افزود: در میان این پرندگان انواع نادر و حمایت شده همچون غاز پیشانی سفید، گیلان شاه، غاز خاکستری، قوی گنگ و قوی فریاد کش نیز مشاهده می شوند.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.