این نشریه به صاحب امتیازی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مدیرمسئولی دکتر شهریار سمنانی و سردبیری دکتر محمدجعفر گلعلی پور و بهره گیری از 18 عضو تحریریه منتشر می شود.
هدف از انتشار مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان نشر نتیجه تحقیقات و مطالعات گروه های مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها و مؤسسات علمی پژوهشی وابسته در ایران و خارج از کشور در حوزه علوم پزشکی و رشته های وابسته است.
در شماره جدید نشریه 16 مقاله منتشر شده که می توان به مقایسه اختلالات اسکلتی – عضلانی در ووشوکاران و کشتی گیران حرفه ای با افراد غیرورزشکار، اثر مراجعه بیماران مبتلا به سرطان به مراکز پزشکی خارج از استان گلستان بر میزان پوشش و کیفیت داده های برنامه ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت، خطاهای رایج در اتصال و استقرا اشتقاق های استاندارد نوار قلب، قدرت عضلات فلکسوری – اکستانسوری ران و قوس های سینه ای – کمری در نوجوانان فوتبالیست، شاخص پوسیدگی دندان مولر اول دائمی و برخی از عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان 12 ساله شهرستان گرگان، اثر معنویت درمانی بر تاب آوری زنان مبتلا به سرطان پستاندر شهر تهران اشاره کرد.
در مقاله خطاهای رایج در اتصال و استقرا اشتقاق های استاندارد نوار قلب که توسط دکتر الهه تاری نجار کلاهی، دکتر منصور میرزاعلی و دکتر سید مهران حسینی به روش مطالعه توصیفی و تحلیلی مقطعی روی نوار قلب 315 بیمار بستری در یکی از بیمارستان هی آموزی شهر گرگان در سال 93 انجام شد که نتیجه این مطالعه نشان می دهد خطای استقرار در اشتقاق های سینه ای پدیده ای شایع و تحت تاثیر برخی عوامل زمینه ای بوده که قابل پیشگیری است و جنسیت بیمار زن و وضعیت اورژانسی از مهم ترین عوامل تعیین شدند. در مقاله شاخص پوسیدگی دندان مولر اول دائمی و برخی از عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان 12 ساله شهرستان گرگان که توسط چهار محقق دانشگاه علوم پزشکی گلستان منتشر شده، به روش توصیفی تحلیلی بر روی 400 دانش آموزان و از طریق روش نمونه گیری ترکیبی ازمداس دولتی و غیردولتی شهر گرگان در سالهای 95 – 94 اجرا شده است.
نتیجه این مطالعه نشان می دهد وضعیت پوسیدگی در دانش آموزان 12 ساله گرگان بیشتر از حد استاندارد جهانی تا سال 2020 است، جنیس کودک، میزان تحصیلات والدین، تعداد دفعات مسواک زدن و مصرف میان وعده های قندی نقش مهمی در میزان پوسیدگی دندان دارند و آگاهی و نظارت والدین بر مسواک زدن و کنترل مصرف مواد قندی در دانش آموزان ضروری است.
اکنون رتبه مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان با توجه به مصوبه جلسه چهل و هشتم کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور ردیف 58 علمی- پژوهشی است.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.