به گزارش خبرنگار ایرنا نورمحمد تربتی نژاد درهمایش وحدت اقوام، معلولان و بهزیستی درگرگان اظهار کرد که به ظرفیت های جهان اسلام و نقش تاثیرگذار وحدت در بکارگیری این توانمندی ها باید توجه جدی شود.
وی همچنین با یادآوری نرخ بالای معلولیت در گلستان نسبت به میانگین کشوری بر توجه به کاهش این آمار تاکید کرد و افزود: نیازمند تغییر نگاه به حوزه معلولان و معلولیت هستیم، این قشر یک عضو معلول دارند اما از استعدادها و توانمندی های زیادی برخوردار هستند.
این نماینده مجلس به فعالیت های گسترده سازمان بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت که بهزیستی سازمانی با وظایفی گسترده و سخت بوده ونیازمند حمایت و همراهی است.
نماینده گرگان و آق‎ قلا در مجلس همچنین با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام (ص) یادآور شد: اجرای برنامه های هفته وحدت در گلستان با توجه به اینکه یک استان مرزی است، اهمیت زیادی دارد.
وی؛ گلستان را نمونه وحدت اقوام و مذاهب در کشور بیان کرد و گفت که باید مفاهیم وحدت را بشناسیم و نگاهی را که اسلام به وحدت دارد، مد نظر قرار دهیم.
نماینده مردم مینودشت ،گالیکش ،کلاله و مراوه تپه نیز با تبریک هفته وحدت گفت که تلاش می شود لایحه حمایت از معلولان در راستای کاهش مشکلات این قشر زودتر از سوی نمایندگان مجلس بررسی و تصویب شود.
شهرام غراوی افزود که این حمایت جزء وظایف اصلی نمایندگان بویژه نمایندگان گلستان بوده وهمچنین باید توجه ویژه‎ای به سالمندان و 20 هزار دانش‎آموز بازمانده از تحصیل در استان شود.
وی با یادآوری حدود 49 هزار معلول در استان ،کمک به رفع مشکلات و ایجاد اشتغال برای این قشر را نیازمند توجه ویژه بیان کرد و گفت که نمایندگان استان بر حسب وظیفه در مجلس برای تصویب لایحه حمایت از معلولان تلاش می کنند.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز گفت که حقوق دریافتی معلولان در دولت یازدهم با وجود محدودیت های منابع مالی 400 درصد رشد داشت است.
وی همچنین بر توجه و استفاده از ظرفیت و توانمندی معلولین در بخش های مختلف تاکید کرد و افزود که تناسب بخشی در حوره معلولین با استفاده از تمام توان و توسعه فناوری در حوزه ایجاد اشتغال برای این قشر ضروری است.
به گفته وی؛ در حوزه استخدام نیز به جذب سه درصد پذیرفته شدگان از بین معلولان توجه بیشتری شود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.