به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، محبان سید و سالار شهیدان در آیین های سوگواری شب اربعین در فراق اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت بر سرو سینه زدند و سوگواری کردند.
آستان مبارک امامزادگان، تکایا و مساجد شهر گرگان نیز شامگاه اربعین حسینی مملو از عاشقان سید و سالار شهیدان بود که با چشمانی اشکبار و دلهایی مالامال از غم و اندوه به سینه زنی و عزاداری مشغول بودند.
در این مجلس های سوگواری روحانیون و علما ضمن بیان گوشه هایی از قیام سومین امام شیعیان حضرت حسین (ع) ، به بیان اهمیت روز اربعین و قرائت زیارت اربعین پرداختند.
همچنین شب گذشته و امروز پنجشنبه ایستگاه های صلواتی و پذیرایی در نقاط مختلف شهر در حال خدمت رسانی به سوگواران است و مردم با دعوت به چای، حلیم و آش و غذاهای نذری از عزاداران و دسته های سوگوار پذیرایی می کنند.
به گزارش ایرنا به مناسبت اربعین حسینی همچنین شب گذشته چهارمین یادواره شهدای کوی مهندسین شهرک فلسفی گرگان با حضور سردار ملک فرمانده تیپ مردم پایه نینوای گلستان و حضور پر شور مردم ولایت مدار و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.
مجالس سوگواری و حرکت دسته های عزادار همزمان با اربعین حسینی امروز پنجشنبه در نقاط مختلف استان گلستان در حال برگزاری است، در این پیوند سوگواران در گرگان در امامزاده عبدالله (س) تجمع کرده و به عزداراری می پردازند.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.