به گزارش ایرنا ابراهیم غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : شیوع این آسیب بزرگ ، به شکل گیری و گسترش دیگر مشکلات اجتماعی منجر شده و گرفتاری های زیادی را برای استان ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد : یکی از تبعات رواج مصرف مواد مخدر در گلستان ، افزایش حاشیه نشینی در این استان است که که گسترش آن در مقایسه با 10 سال گذشته سیر صعودی داشته و به دومین آسیب اجتماعی استان تبدیل شده است .
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود : دیگر آسیب رو به رشد و نگران کننده استان ، طلاق است که متاسفانه با افزایش چشمگیر در سال های اخیر ، لزوم برنامه ریزی و تلاش برای کاهش جدی آن را ضروری تر از همیشه کرده است.
وی به اقدامات این اداره کل برای کاهش هر چه بیشتر این آسیب ها اشاره کرد و گفت : ایجاد پایگاه های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین ، آموزش و آگاه سازی برای پیشگیری و کاهش طلاق و حمایت از گسترش و فعالیت مراکز درمان اعتیاد از جمله این برنامه ها است .
غفاری ادامه داد : با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای رفاه اجتماعی و معیشت مردم در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیررسمی ، پایگاههای خدمات اجتماعی ایجاد شد که توسط مردم منطقه و معتمدین محله و با نظارت و حمایت بهزیستی اداره می شود.
مدیرکل بهزیستی گلستان گفت : همچنین برای جلوگیری و کاهش طلاق در استان، علاوه بر آموزش وآگاه سازی ، مقرر شد همه پرونده‌های طلاق قبل از طرح در دادگستری به کلینیک های مددکاری ومراکز مشاوره بهزیستی ارجاع و مورد بررسی و مشاوره قرار گیرد که تاکنون با اجرای آن بیش از 15 درصد این پرونده ها به سازش منجر شده است.
وی به فعالیت مراکز ترک اعتیاد در استان هم اشاره کرد و گفت : هم اینک 61 مرکز درمان اعتیاد سرپایی در گلستان فعال است و بیش از 7 هزار نفر در این مراکز زیر پوشش درمان قرار دارند.
3091 /1648
خبرنگار: میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.