به گزارش خبرنگار ایرنا مجید ارغنده پور روز چهارشنبه در دومین همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان گلستان در گرگان، اظهار داشت: در ارزیابی انجام شده در بسیاری از تبلیغات کالاها اطلاعات اشتباه و دروغ مطرح می شود.
دبیر همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد که برای فروش بیشتر نمی توان از تبلیغ غیراصولی و دروغین بهره مند شد.
وی افزود: باید در تبلیغ کالا با مشتری صادق بود، تبلیغات اغوا کننده جرم محسوب می شود و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان آن را پیگیری خواهد کرد.
ارغنده پور به ضرورت اجرای کامل ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خصوص ارزیابی مردم از دستگاه ها که باید توسط وزارت کشور پیگیری شود نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در 12 استان حرکت برای عملی شدن این ماده قانونی آغاز و امیدواریم در دولت دوازدهم به طور کامل اجرایی شود.
وی در خصوص ارائه خدمات پس از فروش کالا در کشور نیز اظهارداشت که برای رسیدن به استاندارد ارائه خدمات پس از فروش به مصرف کننده فاصله زیادی داریم و باید تلاش بیشتری در این بخش انجام گیرد.
به گفته وی؛ همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان از سال 80 پایه گذاری شده و تاکنون 16 دوره آن در استان های مختلف برگزار شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز برگزاری همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان را در راستای فرهنگ سازی حقوق این بخش از جامعه بیان کرد.
حسینقلی قوانلو در ادامه به ارزش افزوده تولیدات استان از سال 92 تا پایان سال 95 اشاره کرد و افزود: رتبه ارزش افزوده تولیدات این استان با هشت پله صعود از جایگاه 26 به 18 در میان استان های کشور رسیده که این اقدام با همراهی تولیدکنندگان به دست آمده است.
به گزارش ایرنا همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان با هدف ایجاد، تثبیت و نهادینه کردن ساختار رقابت سالم و تشویق فعالیت بنگاه های اقتصادی در راستای حمایت موثر از حقوق مصرف کنندگان در گرگان برگزار شد.
از فراخوان این همایش 256 واحد در بخش های تولیدی، صنعتی، معدن، خدماتی، آموزشی، خدمات توزیعی استقبال کرده بودند.
در این همایش که نماینده ولی فقیه در گلستان و نمایندگان مردم آزادشهر و رامیان، گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند ازمسئولان 31 واحد تولیدی برتر و حامی حقوق مصرف کنندگان استان با اهدای لوح قدر دانی شد.
این واحدها با رعایت شاخص های تعیین شده از جمله ارتقای کیفیت، دارا بودن شبکه توزیع، توجه به قیمت محصول عرضه شده و پاسخگو بودن به مصرف کننده به عنوان برتر شناخته شدند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزارنفر جمعیت دارد که در 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا ساکن هستند.
حدود 58 هزار واحد صنفی مجاز و غیرمجاز در بخش های مختلف گلستان فعال هستند، یکهزار و 200واحد تولیدی و 52 پروانه بهره برداری معادن از دیگر ظرفیت های حوزه اقتصادی استان است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.