به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه درجلسه مشترک ستاد نماز جمعه و شورای اداری این شهرستان که در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: این اعتبارات با هماهنگی مدیران ادارات و نهادها، بیشتر صرف تکمیل طرح های نیمه تمام این شهرستان می شود.
وی با اشاره به حضور برخی مدیران کشوری در روزهای اخیر در گنبدکاووس، گفت: باحضور این مدیران تصمیمات خوبی درحوزه بهبود وضعیت راه های ارتباطی اصلی و روستایی، تکمیل جاده کنارگذر و جاده تزانزیتی موسوم به نفت و پیگیری اجرایی شدن راه آهن گرگان - گنبد - مشهد و ارتقای مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان اتخاذ شد.
کریمی بااشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه استحصال ید باظرفیت 450 تن درسال و اشتغالزایی 110 نفر و با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریالی در بخش محروم داشلی برون، اضافه کرد: در آینده ای نزدیک یک شرکت بنگلادشی نیز سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی در زمینه تولید برق خورشیدی در گنبدکاووس انجام می دهد.
وی تصریح کرد: با مجموعه اقدامات صورت گرفته درهفته اخیر که در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است، شاهد تحولات جدی و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال درمنطقه خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه باارائه گزارشی از اقدامات دو هفته اخیر حوزه نمایندگی خود، گفت: با پیگیری های انجام شده در راستای سفر هیات اقتصادی از گلستان همراه با وزیر صنعت به قزاقستان و حضور هیاتی از این کشور در اینچه برون، قرار است با تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری اینچه برون، کارخانه بزرگ فولاد با مشارکت دو کشور دراین خطه احداث شود.
قرجه طیار افزود: با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی، پیگیری های لازم برای اجرایی شدن راه آهن گرگان - گنبد - مشهد انجام شد که انشاالله این طرح ملی نیز اجرایی می شود.
وی همچنین با اشاره به پیش بینی 101 میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی های استان به گنبدکاووس، گفت: کل اعتبارات استان دراین بخش 6 هزارو 900 میلیارد ریال است که یک هفتم آن به گنبدکاووس اختصاص می یابد.
طیار به محرومیت ها و عقب ماندگی های گنبدکاووس دربخش های مختلف نیز اشاره کرد و از مدیران کشوری و استانی درخواست کرد برای رفع این محرومیت ها نگاه و اهتمام ویژه ای به دومین شهرستان استان گلستان داشته باشند.
وی تصریح کرد: محرومیت زدایی از آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری است و همه مدیران موظفند برای تحقق این آرمان بویژه درمنطقه گنبدکاووس و بخش مرزی و محروم داشلی برون آن تلاش مضاعف داشته باشند.
این نماینده مجلس از آمادگی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت درحوزه ارتقای اقتصادی و معیشت مردم و رفع بیکاری که در کل کشور دامنگیر جوانان و خانواده ها است، خبر داد.
به گزارش ایرنا، جلسه مشترک ستاد نمازجمعه و شورای اداری شهرستان گنبدکاووس به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی درسال 1358 به امامت مرحوم آیت الله طالقانی، باحضور ائمه جمعه شیعه و سنی، اعضای ستاد نمازجمعه و مدیران ادارات و نهادهای این شهرستان برگزار شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.