سردار علی اکبر جاویدان روز شنبه در حاشیه دیدار مردمی با شهروندان آزادشهر درشرق گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: درسه ماهه نخست امسال مقدار 2 هزارو 460 کیلوگرم انواع مواد مخدر که بیشتر آن تریاک است، در استان گلستان کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به رشد 100 درصدی کشف مواد مخدر درسال گذشته در گلستان، یادآور شد: کارنامه انتظامی استان در کشف و برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و نیز پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری معتادان متجاهر، قابل دفاع است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش ماموران انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر مقدار چهار هزارو 600 کیلوگرم موادمخدر در استان گلستان کشف و ضبط و 33 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز متلاشی شد.
فرمانده انتظامی گلستان گفت: گستردگی حوزه مواد مخدر، بافت قومیتی استان و ارتباط با استان های شرق و جنوب شرقی از دلایل اصلی آلودگی این استان در حوزه مواد مخدر است.
سردار جاویدان وضعیت استان گلستان در حوزه مواد مخدر را خاکستری توصیف کرد و گفت: اینکه گفته می شود استان گلستان دومین استان در شیوع و مصرف مواد مخدر در کشور می باشد، مبنای علمی و تحقیقاتی ندارد.
به گزارش ایرنا، محمودرضا روحانی فر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان 12 تیرماه امسال درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس گفته بود که این استان در زمینه شیوع و مصرف مواد مخدر رتبه دوم کشور را دارد.
فرماند انتظامی استان گلستان یادآور شد: رشد مصرف مواد مخدر، پایین آمدن سن اعتیاد، افزایش نقاط آلوده و نیز تغییر الگوی مصرف از سنتی به صنعتی در همه استان های کشور وجود دارد.
سردار جاویدان با اشاره به برخی خلاءهای قانونی و نیز سیاست زندان زدایی دستگاه قضایی، تصریح کرد: این عوامل سبب شده تا فعالان حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر برای فعالیت های خود احساس امنیت کنند.
فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: بایستی بین مجازات و جرم چنان رابطه ای برقرار شود که هزینه ارتکاب جرم بسیار بالا باشد تا قاچاقچی جرات ریسک کردن و ورود به عرصه تهیه و توزیع مواد مخدر را پیدا نکند.

*** افزایش 12 درصدی سرقت های خرد در گلستان
فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه سرقت های خرد در سه ماهه اول سالجاری افزایش 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد، گفت: بیشتر سرقت های خرد در این استان، توسط معتادان و از ساختمان های نیمه کاره و یا با کیف قاپی روی می دهد.
وی بدون ذکر آمار، خاطرنشان کرد که دیگر سرقت ها مثل سرقت از منزل، خودرو، موتورسیکلت و سرقت های خشن و مسلحانه در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش محسوس داشته است.

*** 25 هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ های انتظامی گلستان بلاتکلیف است
سردار جاویدان بااشاره به وجود 25 هزار موتورسیکلت توقیفی درپارکینگ های انتظامی این استان، گفت: این موتورها سرمایه مردم هستند که متاسفانه برای انجام مراحل قانونی به انتظامی مراجعه نمی کنند.
وی افزود: درصورت پایان مهلت قانونی، موتورسیکلت های توقیفی براساس اصل 49 جزیی از اموال دولت محسوب شده شده و به صورت مزایده ای فروخته می شود.
سردار جاویدان با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و آموزش برای رعایت قانون درجامعه بویژه از سوی رانندگان وسائل نقلیه، اضافه کرد: امروز همه دستگاه ها و مراکز آموزشی، فرهنگی و تبلیغی، رسانه ها، علما و روحانیون و معتمدان بایستی به انتظامی درحوزه فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم کمک نمایند.
وی تصریح کرد: انتظامی نمی تواند تنها با قوه قهریه، اقدامات سلبی و گماردن مامور در هر کوچه و خیابان مردم را به رعایت قانون و انجام اقدامات پیشگیرانه از جرم تشویق کند بلکه دیگر ادارات و نهادها نیز باید درحوزه آموزش و فرهنگ سازی بصورت جدی وارد شوند.
به گزارش ایرنا، در دیدار مردمی فرمانده انتظامی گلستان و برخی معاونین انتظامی استان به مسائل و مشکلات جمعی از شهروندان آزادشهر رسیدگی شد.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.