براساس اعلام بهزیستی گلستان به ایرنا دکتر میر محمدصادقی در سفر یکروزه خود به همراه معاون پیشگیری بهزیستی گلستان در منطقه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر حضور یافت و با کارگران معدن و خانواده جانباختگان این حادثه غمبار دیدار و گفتگو کرد.
معاون سازمان بهزیستی کشور در این دیدار ضمن تسلیت جانباختن جمعی از پرسنل این معدن ،پای درد دل های کارگران و معدنکاران و خانواده های داغدیده نشست و از آنان دلجویی کرد.
در پی حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد،افزون بر 73 نفر از کارگران معدن مصدوم و 42 تن محبوس شدند که پیکر آنان از معدن خارج و تاکنون 37 تن آنان احراز هویت شده و به خانواده ها تحویل شده اند.
معدن زغال سنگ آزادشهر بخشی از معادن زغال سنگ البرز شرقی می باشد که درفاصله 90 کیلومتری از گرگان مرکز استان گلستان واقع است.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز روز گذشته از اعزام سه تیم از شهرهای مختلف گلستان به محل حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر در راستای حمایت روحی از حادثه دیدگان و بازماندگان این حادثه خبر داده و گفته بود: این تیم ها متشکل از مددکار اجتماعی و روانشناس هستند.
به گفته انوشیروان محسنی بندپی؛ به منظور کاستن از بار روانی حادثه این معدن و انجام خدمات مشاوره ای و مددکاری به بازماندگان، کارگران و اعضای خانواده های معدنکاران محبوس شده در معدن ،این تیم ها خدمات ارائه می کنند.
1648
** تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.