به گزارش ایرنا نورمحمد تربتی نژاد روز سه شنبه در دیدار با رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری که تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به رشد اقتصادی است، نیازمند الزاماتی بوده که عمده‌ ترین آن حمایت از صادرات و توجه به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف است.
وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ و اخلاق کار، جذب سرمایه‌ گذار، اجرای سیاست ‌های اصل 44 و بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید و اشتغال از دیگر الزامات رسیدن به رشد اقتصادی است.
این نماینده مجلس عنوان کرد: در این مسیر، اصلاح و جهت‌ گیری نظام بانکی به سمت تولید و اشتغال، هماهنگ‌ سازی رشته‌ های دانشگاهی با بازار کار و رفع خلاهای قانونی اشتغال و در صورت لزوم تصویب قوانین تسهیل کننده اشتغال نیز موثر است.
تربتی نژاد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در گرو توجه ویژه به تولید داخلی است.
وی افزود: تولید و اشتغال به هم وابسته هستند و رفع بیکاری در جامعه نیازمند رونق تولید است.
نبی الله هزارجریبی دیگر نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس نیز در این دیدار گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و مسئولان نظام، مساله ایجاد اشتغال است.
وی افزود: توجه ویژه به این مقوله، بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی را کاهش می دهد.
این نماینده مجلس به مساله بالا رفتن سن ازدواج جوانان نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای ایجاد و تثبیت اشتغال و همچنین توجه به وضع معیشتی و مسکن جوانان نیز در کاهش معضلات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: تحقق سیاست‌ های کلان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری منوط به تلاش همگانی و عزم ملی است و ضرورت دارد مسئولان برای اجرایی شدن این مهم تلاش مضاعف نمایند.
هزارجریبی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی با نگاه کلان در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی نقش اثرگذاری خواهد داشت.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان نیز گفت: با حفظ و صیانت از نیروی کار، حمایت از سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال، از اولویت های اصلی این اداره در سال 96 است.
موسی بی باک اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی و همت همه نهادها و ارگان ها و مردم بوده که این اداره حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، صنعت و صنایع کوچک روستایی را از اولویت های کاری خود قرار داده است.
وی، حمایت جدی از طرح های کوچک و زودبازده در بخش صنایع تبدیلی و تولیدی در سال 96 را در ایجاد اشتغال تاثیرگذار دانست.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.