به گزارش خبرنگار ایرنا علی اصغر طهماسبی روز پنجشنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان گلستان در گرگان افزود: مشارکت سیاسی اعتماد اجتماعی را بالا می برد و نیاز است سازمان ها تشکل ها و نهادها در این عرصه حضور موثر داشته باشند.
وی با بیان اینکه امنیت نظام مرهون حضور مردم در صحنه های مختلف است، یادآور شد: در 35 انتخابات گذشته مشکل خاصی در کشور و استان رخ نداده است و در آخرین انتخابات گلستان با ثبت رکورد 80/39 درصدی بیشترین میزان مشارکت مردمی را در کشور داشت و این نشان می دهد باید امانتدار خوبی برای آنان باشیم.
رئیس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه در استان براساس آخرین سرشماری سال جاری یک میلیون و 868 هزار و 819 نفر جمعیت وجود دارد، گفت: در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکهزار و 625 شعبه شهری و روستایی در 30 شهر و 938 روستای استان آرای مردم را جمع آوری می کنند.
طهماسبی عنوان کرد: در 869 روستای زیر یکهزار و 500 نفر جمعیت تعداد اعضای هر شورا 3 نفر ، در 169 روستای بالای یکهزار و 500نفر تعداد اعضای شوراها 5 نفره است.
وی تصریح کرد: در 26 شهر استان که جمعیت زیر 50 هزار نفر دارند شوراهای 5 نفره و در سه شهر علی آبادکتول ، گنبدکاووس و بندرترکمن که جمعیت بیشتر از این رقم و کمتر از 200هزار نفر دارند، شورای هفت نفره و در گرگان با بیش از 200هزار نفر جمعیت شورای 9 نفره تشکیل می شود.
معاون استاندار گلستان ادامه داد: در 107 روستای استان با کمتر از 100نفر جمعیت یا زیر 20 خانوار انتخابات شوراها برگزار نمی شود و اگر در روستایی تعداد نامزدها به حد نصاب نرسد انتخابات در این روستاها نیز برگزار نمی شود.
به گفته وی؛ در کل استان گلستان یکهزار و 45 پارچه آبادی وجود دارد.
وی در ادامه به روز شمار انتخابات و برنامه های ستاد انتخابات استان گلستان برای برگزاری انتخاباتی با شکوه وبا حضور گسترده واجدین شرایط رای اشاره کرد.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.