عبدالحکیم فیروزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: باید به تولیدات داخلی بهای بیشتری داده و از تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم و سبد خرید خود را به سمت کالاها و محصولات با کیفیت ایرانی سوق دهیم.
وی اضافه کرد: این اقدام بار مالی بر دوش دولت را کم کرده و باعث می شود که بخش بزرگی از نیرو ، منابع و سرمایه ها برای مبارزه و مقابله با قاچاق کالاهای بی کیفیت خارجی صرف نشود.
فیروزی همچنین خرید کالای ایرانی را در توسعه اشتغال و رونق تولید موثر بیان کرد و افزود: هم اینک بخشی از مشکلات مربوط به حوزه تولید و اشتغال به دلیل قاچاق کالا است.
فرماندار بندرترکمن با بیان اینکه خرید کالای ایرانی در دستور کار این مجموعه است، گفت: مردم نیز تلاش کنند تا جلوی قاچاق کالاهای مختلف به کشور گرفته شود و یکی از راهکارها در این بخش خرید کالای ایرانی است.
به گفته وی؛ وقتی مردم برای خرید کالای قاچاق اقدام کنند در عمل یک شغل در جامعه کم می شود.
وی گفت: برخی از ما گله داریم که در خانواده دو یا سه فرزند بیکار داریم و راهکار و علاج این مشکل همانا توجه به بخش تولید داخلی است.
فرماندار گفت: امیدوارم فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی زمینه ساز تقویت تولید داخلی و ایجاد اشتغال شده و به استقلال اقتصادی کشور در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل کمک کند.
به گزارش ایرنا توجه به تولید داخلی به چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور، اشتغالزایی و ریشه کنی بیکاری، کاهش وابستگی به خارج و دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی برای معرفی مزیت های محصول ایرانی می انجامد.
با این همه، پیش از آن اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه در کنار تلاش برای ارتقای دانش فنی و کیفیت افزایی تولیدات صنعتی لازم است.
بندرترکمن با افزون بر 61 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.