محمدرضا ملکان رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان با همکاری خیران تاکنون ۱۸ هزار ماسک و ۵۰۰ لباس کادر بیمارستانی تولید و به صورت رایگان بین کادر درمانی و مردم نیازمند توزیع کردند.

**

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس از غربالگری ۹۹ درصدی جمعیت این شهرستان در طرح غربالگری تلفنی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با مشارکت بسیج خبر داد و گفت: افراد مشکوک شناسایی شده در این طرح از طریق خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهر و روستاها تا بهبودی کامل مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

**

بر اساس اعلام کمیته فرهنگی قرارگاه زیستی امام رضا(ع) سپاه مینودشت، جشن‌های نیمه شعبان این شهرستان همراه با مسابقه و اهدای جوایز از چهارشنبه به مدت ۲ شب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

**

معاون درمان تامین اجتماعی گلستان اعلام کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته ۱۶ اسلایس با قابلیت تصویرسازی سه‌بعدی، آندسکوپی مجازی و سرعت بالا در پردازش اطلاعات در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) گنبدکاووس به بهره برداری رسید.

**

حجت‌الله یوسفی رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: هزار و ۲۰۰ بسته‌ سلامت شامل اقلامی مانند دارچین، زنجبیل، عرق زنیان، پونه و برخی گیاهان دارویی به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن توسط سمن ها در پنج مرحله در مناطق مختلف این شهرستان توزیع شد.

**

حمیدرضا چوبداری فرماندار رامیان گفت: با انجام گشت مشترک کارشناسان اداره صمت، اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف در راستای اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی در ۲ روز گذشته ۹ واحد صنفی غیرضروری و متخلف در این شهرستان پلمب شد.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق خبرداد و گفت: ماموران انتظامی پاسگاه فجر شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی چوب‌های جنگلی قاچاق، پیگیری موضوع را آغاز و محل نگه‌داری را شناسایی کردند.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: سارق سابقه‌دار واحدهای صنفی گنبدکاووس دستگیر و از مخفیگاه وی ۲۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف و تحویل مالباختگان شد.

وی همچنین از دستگیری ۲ سارق احشام خبر داد و گفت: این سارقان بعد از دستگیری به ۴۱ فقره سرقت احشام از شهرستان‌های شرق استان اعتراف کردند.

**

بهجت توحیدی رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای کوثر گنبدکاووس گفت: با شیوع ویروس کرونا، دانشجویان این واحد دانشگاهی در کارگاه آموزشی بیش از ۲ هزار ماسک و روزانه ۲۰۰ گان پرستاری تولید کردند.

**

رییس هیات مدیریت خبازان گنبدکاووس اعلام کرد: با هدف حفظ سلامت شهروندان، طرح تب سنجی با همکاری هلال احمر در ۴۰۰ نانوایی این شهرستان برای ۲ هزار کارگر و نانوا انجام شد.

**

فرماندار مراوه‌تپه اعلام کرد: مطالعات طرح محرومیت زدایی این شهرستان مرزی باتاکید رییس بنیاد بنیاد مستضعفان کشور و استاندار گلستان، از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز می‌شود.

امانگلدی ضمیر اظهار داشت: این طرح با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله آب شرب، عمران و آبادانی و پروژه‌های سلامت محور و نیز ایجاد فرصت های شغلی با توانمند کردن افراد بومی توسط بنیاد مستضعفان و با همکاری دستگاه‌های مرتبط استانی اجرا خواهد شد.

ضمیر یادآور شد: اجری طرح‌های محرومیت زدایی شهرستان مرزی مراوه تپه، در بهمن ماه سال ۹۷ با امضای توافقنامه بین رییس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار گلستان نهایی شده بود.

فرماندار مراوه تپه ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح، بخش زیادی از مشکلات زیرساختی و توسعه ای این شهرستان مرزی رفع شود.

**

فرماندار مینودشت گفت که با تلاش کادر مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت روستایی، بسیج و دهیاران ۹۹ درصد جمعیت این شهرستان درقالب طرح بسیج ملی غربالگری ویروس کرونا ارزیابی شدند.

سیدرضا طباطبایی با بیان اینکه در این طرح بخش قابل توجهی از جمعیت شهرستان فاقد علائم بیماری کرونا بودند، افزود: تعدادی از افراد مشکوک هم شناسایی شدند که یا توصیه‌های بهداشتی به آنها داده شد و یا به مراکز درمانی و بهداشتی معرفی شدند.

وی همچنین از استمرار عملیات ضدعفونی معابر و اماکن عمومی مناطق شهری و روستایی این شهرستان توسط شهرداری‌ها و دهیاران و تشکل‌های مردم نهاد خبر داد.

طباطبایی با قدردانی از شهروندان مینودشتی برای رعایت مسائل بهداشت عمومی و ماندن در خانه، از پابرجا بودن طرح ممنوعیت حضور در تفرجگاه‌های این شهرستان هم تا پایان فروردین ماه جاری خبر داد و از مردم خواست به این مسائل تا زمان بهبود شرایط ادامه دهند.

**
رییس دانشگاه گلستان گفت: در راستای ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم و پیرو طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، همه کلاس‌های این دانشگاه از روز شنبه ۱۶ فروردین ماه ۹۹ به صورت غیرحضوری (مجازی) و در زمان رسمی (کلاس مطابق برنامه هفتگی دانشجویان در زمان انتخاب واحد) برگزار می‌شود.

فرهاد یغمایی اظهار داشت: تشکیل همه کلاس‌های نیم‌سال جاری، بصورت مجازی برای همه اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان الزامی است.

وی ادامه داد: امکان برگزاری امتحانات و آزمون‌ها در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فراهم است و استادان می‌توانند نسبت به برگزاری آزمون‌های میان ترم یا کلاسی اقدام کنند.

**

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که ۵۰۰ کیلوگرم قارچ ترافل از یک دستگاه خودرو وانت نیسان به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در گنبدکاووس کشف و ضبط شد.

سرهنگ حبیب یارادبزی اظهار داشت: این مقدار قارچ داخل جعبه های یونولیت جاسازی و در پوشش غذای ماهی قرار بود به سمت شهر رشت بوسیله اتوبوس از شهر گنبدکاووس انتقال داده شود.

گفته می شود امسال هر کیلوگرم قارچ ترافل بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا چهار میلیون ریال از سوی واسطه ها قیمت گذاری و خرید می شود.

**

امام جمعه گنبدکاووس و قرارگاه مردمی مدافعان سلامت این شهر اعلام کرد که با مشارکت مردم، نیکوکاران و تشکل‌های مردم نهاد، به مناسبت عید نیمه شعبان و درپیش بودن ماه مبارک رمضان پنج هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این شهرستان توزیع می شود.

حجت الاسلام محمود ترابی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیر منفی آن بر معیشت مردم بویژه اقشار آسیب پذیر افزود: کمک به تامین معیشت نیازمندان یک وظیفه همگانی است که علاوه بر کمک و حمایت‌های دولت، نیکوکاران و افراد دارای تمکّن مالی نیز بایستی دراین بخش ورود نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.