به گزارش خبرنگار مهر، استاندار گلستان و رئیس ستاد مقابله با کرونا، به اتفاق مدیرکل بهزیستی گلستان، با حضور در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی، با گروه های هدف مقیم در مراکز، دیدار و گفتگو کرد.

استاندار گلستان ضمن تبریک سال نو، از زحمات و تلاش های مدیران و مربیان شاغل در مراکز نگهداری از مددجویان و همچنین از اقدامات بهزیستی گلستان در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و ارائه خدمات و حمایت های روانی اجتماعی به مددجویان و شهروندان، قدردانی کرد.

هادی حق شناس گفت: بخش قابل توجهی از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، کسانی هستند که از توانایی لازم برای مراقبت و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، بدون کمک دیگران، برخوردار نیستند که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط واحدهای اجرایی بهزیستی نظیر اورژانس اجتماعی، صدای مشاور و غیره خدمات لازم با اثربخشی مطلوب به این افراد ارائه شده است.

در ادامه ابراهیم غفاری، مدیرکل بهزیستی گلستان به تشریح اقدامات، مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی بهزیستی از گروههای هدف پرداخت و گفت: با توجه به تجربیات قبلی بهزیستی در حوزه مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی از شهروندان در حوادث و بلایای طبیعی و انسانی، بهزیستی گلستان از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا، اقدام به تشکیل ستاد پیشگیری از بیماری های واگیر با محوریت «ویروس کرونا» کرد.

وی افزود: در این کمیته وظایف و ماموریت های واحدهای تخصصی در جهت پیشگیری از همه گیری بیماری در میان گروه های هدف، به ویژه گروه های پر خطر و با نیاز ویژه مانند سالمندان، کودکان بی سرپرست، کار و خیابانی، معلولان و زنان تحت حمایت ترسیم و تبیین شد.

غفاری بیان کرد: جداسازی افراد پرخطر با احتمال ابتلاء به ویروس کرونا، از سایر مددجویان مقیم در مراکز از جمله اقداماتی بود که بهزیستی را در مسیر پیشگیری و کنترل بیماری فوق حاد تنفسی کرونا، کمک شایان توجهی کرد.

وی با اشاره به تامین و تخصیص اعتبار متناسب با مقتضیات هر شهرستان به منظور خرید لوازم بهداشتی، گفت: با مساعدت ریاست سازمان بهزیستی کشور، اعتبار لازم برای خرید اقلام بهداشتی مراکز شبانه روزی تخصیص و لوازم بهداشتی مانند ماسک و دستکش یکبار مصرف، مواد ضد عفونی کننده و غیره بین مراکز توزیع شد

مدیرکل بهزیستی گلستان در گزارش خود از توزیع لوازم بهداشتی در محل سکونت کودکان کار و خیابانی خبر داد و در پایان از گروه های خیران و نیکوکاران، مدیران و متولیان مراکز غیر دولتی و خیریه ای به پاس مشارکت در اجرای برنامه های سلامت محور با هدف مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1397821
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.