عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه اظهار داشت: همچنین از زمان شیوع این بیماری تاکنون ۳ هزار و ۴۳۲ نفر به علت داشتن علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری شدند که در حال حاضر و به جز فوت شدگان، ۷۲۴ نفر همچنان بستری هستند و بقیه مرخص شدند.

وی افزود: بررسی ۹۲۷ پاسخ آزمایش شهروندان گلستانی نشان می دهد که ابتلای ۳۵۱ نفر به کرونا قطعی است.

وی از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و علاوه بر رعایت اقدامات پیشگیرانه، برای توقت زنجیره شیوع این بیماری از خانه خارج نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر قدرت انتشار بالای این ویروس گفت: گلستانی ها در ایام نوروز دید و بازدیدهای خود را کمتر کرده و تا حد امکان از طریق تلفن و فناوری های روز جویای حال و احوال همدیگر شوند.

فاضل در خصوص گرانی برخی اقلام بهداشتی در استان اظهار داشت که قیمت اسپری ضدعفونی کننده در گلستان ۲ برابر دیگر استان‌ها است که این مشکل باید توسط مسوولان مرتبط رسیدگی شود.

وی در خصوص ابراز نگرانی بعضی خانواده‌ها برای تدفین جانباختگان کرونایی گفت: براساس فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تیمم بدل از غسل جانباختگان کرونایی، قرار شد گروهی از افرادی که در غسالخانه‌ها فعالیت دارند در بیمارستان‌ها اقدام به تیمم و غسل جان باختگان کرونا کنند.

وی همچنین به تعطیلی مطب‌های برخی پزشکان اشاره کرد و گفت: ۱۵ متخصص ریه گرگان، برای همکاری به بیمارستان منتقل شدند و ۲۳ پزشک متخصص دیگر به علت ابتلا به ویروس کرونا و یا علائم مشکوک به آن در بیمارستان بستری و یا قرنطیه خانگی هستند.

بیشترین افراد بستری در شهرهای گرگان، کردکوی و علی‌آباد کتول هستند.

۷ نقاهت‌خانه برای گذراندن دوران پس از درمان بیماران بهبود یافته کرونا در گلستان تجهیز و مورد استفاده قرار می گیرد.

ممنوعیت ورود به گلستان، تعطیلی واحدهای اقامتی برای نوروز و ممنوعیت وارد شدن به تفرجگاهها و بوستان‌های عمومی از جمله دیگر تمهیدات برای پیشگیری از شیوع کرونا در این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.