به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن حسینی شامگاه سه شنبه در جلسه قرارگاه بازسازی سیل استان اظهارکرد: از ابتدای خرداد سالجاری تاکنون ۲۵۲ کیلومتر لایروبی در رودخانه های استان انجام شده که ۱۴۱ کیلومتر در گرگانرود، ۷۰ کیلومتر در حوضه قره سو، ۲۳ کیلومتر در اترک، ۹ کیلومتر در نکارود و ۹ کیلومتر هم در خلیج گرگان انجام شده است.

وی افزود: ۷۷۰ کیلومتر از لایروبی رودخانه های گلستان باقی مانده است که با توجه به بکارگیری ۴۱ پیمانکار در این رابطه کار در حال انجام است ولی روند بیماری کرونا کمی از سرعت کار کاسته است.

حسینی با اشاره به مدیریت مخازن سدهای گلستان گفت: برای برنامه ریزی مخازن سدها برای آمادگی در برابر سیلاب احتمالی، از پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان، پژوهشکده سازمان هواشناسی کشور، موسسه تحقیقات وزارت نیرو و برخی منابع غیر رسمی استفاده کرده ایم و باتوجه به مجموع پیش بینی ها تا پایان هفته اول فروردین ۱۳۹۹ وضعیت بارش ها نگران کننده نیست.

وی بیان کرد: طبق داده ها تا ۳۰ میلیون مترمکعب رواناب از ذوب برف ها را در طول فروردین ماه پیش بینی می کنیم.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص وضعیت آبگیری سدهای زنجیره ای گرگانرود اظهار کرد: در سد گلستان ۲۱ میلیون مترمکعب آبگیری انجام شده است که معادل ۵۲ درصد حجم این سد را شامل می شود.

حسینی گفت: در سد بوستان ۱۸ میلیون متر مکعب حجم آبگیری معادل ۴۸ درصد و در سد وشمگیر هم ۱۴ میلیون متر مکعب آبگیری انجام شده و حدود نیمی از ظرفیت مخازن سدهای استان خالی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1385278
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.