به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا چراغعلی ظهر جمعه با بیان این مطلب که مردم گلستان همیشه به مهمان‌نواز هستند، اظهارکرد: در شرایط فعلی و با توجه شیوع ویروس کرونا وضعیت استان گلستان به گونه‌ای است که نمی‌توانیم پذیرای مسافران باشیم.

وی خطاب به هم میهنان که قصد سفر به گلستان را دارند، گفت: اگرچه مردم گلستان مهمان نواز هستند اما در شرایط موجود پذیرای میهمانان نیستیم.

چراغعلی اضافه کرد: از آنجایی سلامت هم استانی ها و همه هموطنان برای ما مهم است، نگران سلامتی مسافران هستیم و به همین دلیل پذیرا میهمانان و مسافران نیستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: درخواست ما از هم‌وطنان برای سفر نکردن به استان گلستان و از هم استانی ها استمرار قرنطینه در منازل است.

وی افزود: پذیرش مسافر در تمامی مدارس و مهمانپذیر های ادارات در ایام نوروز در استان گلستان ممنوع بوده و اجازه برپایی هیچ‌گونه کمپ و چادرهای مسافرتی و آماده‌سازی پارک‌ها برای استقرار مسافران برای ایام عید نوروز را نخواهیم داد.

چراغعلی اجرای سیاست‌های خوب و تصمیم‌گیری‌های کارشناسی را در رسیدن جامعه به آرامش ضروری و مهم دانست و افزود: در این شرایط، برقراری آرامش در جامعه بسیار اهمیت دارد و ما هم برای کنترل این بیماری، دقت و سرعت عمل را سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهیم.

رییس شورای اطلاع رسانی استان گلستان با اشاره به آمار و اطلاعات نادرستی که توسط برخی افراد در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، اجتماعی و سیاسی انتظار داریم در صورت مشاهده و یا شنیدن اطلاعات نادرست، قبل از موضع‌گیری مقامات رسمی نسبت به تنویر افکار عمومی جامعه اقدام کنن.

چراغعلی از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی درخواست کرد همان‌گونه که در انتقال هشدارهای پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا نقش مستقیم دارند، در قبال روشنگری علیه شایعات کذب و آمار نادرست هم مسئولیتی خطیر بر عهده بگیرند، چرا که این روزها افراد بیشتر از هر زمان دیگری در منزل بوده و فضای مجازی را دنبال می‌کنند.

وی از فعالان رسانه ای درخواست کرد: اگر توان و امکان تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را دارند، در این بخش هم ورود کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1373774
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.