معاون سیاسی و امنیتی فرماندار آزادشهر گفت: صبح امروز (چهارشنبه) به دستور استاندار گلستان و با هدف مقابله یبا شیوع ویروس کرونا، سایت بازیافت زباله این شهرستان با حضور مسوولان و توسط یک پهپاد اختصاصی ضدعفونی و محلول‌پاشی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آزادشهر، احمدرضا آدینه اظهارداشت: با توجه به اهمیت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و وضعیت سایت بازیافت این شهرستان، با هماهنگی‌های انجام گرفته با دفتر امور شهری استانداری گلستان، فرمانداری و شهرداری آزادشهر و اختصاص یک دستگاه پهپاد اختصاصی عملیات ضدعفونی این مجموعه انجام شد.

وی افزود: با هم‌افزایی و اقدام مشترک دستگاه‌های خدمات رسان در کنار بسیج مردمی و همت و همراهی مردم در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی کامل این ویروس خطرناک از سطح کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، نیمی از جمعیت تقریبی ۱.۹ میلیون نفری گلستان در شرق این استان زندگی می کنند و روزانه ۲۲۰ تا ۲۵۰ تن زباله از هفت شهرستان شرق استان گلستان شامل گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه وارد سایت بازیافت زباله آزادشهر می‌شود.

آزادشهر افزون بر ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد و سایت بازیافت زباله این شهرستان در سال ۱۳۹۵ راه اندازی شده است.

**

بررسی وضعیت توزیع اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در مینودشت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مینودشت، با هدف مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا و تهیه امکانات و لوازم بهداشتی نشستی با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار، دادستان، مدیر شبکه بهداشت و رییس صنعت و معدن و تجارت این شهرستان با مسوولان داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی مینودشت تشکیل و تامین اقلام بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی کننده و مدیریت بر توزیع آن در بین شهروندان و مشارکت و همکاری بخش‌های خصوصی برای اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان و مراجعه کنندگان پیگیری شد.

**

بازدید فرماندار گالیکش از برخی صنوف برای بررسی رعایت مسائل بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا 

فرماندار گالیکش به‌ همراه روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و نمایندگان مرکز بهداشت شهرستان به منظور بررسی اجرای طرح تنظیم بازار و رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از برخی نانوایی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مراکز فروش و عرضه کالا و مواد غذایی در سطح شهرستان به طور سرزده بازدید کرد.

فرماندار گالیکش در حاشیه این بازدیدها گفت: رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مشاغل مختلف همچون قصابی‌ها و سوپرمارکت‌ها که با تغذیه مردم به شکل مستقیم ارتباط دارد، بسیار ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، علی‌اصغر میرزایی افزود: توجه نکردن به اصول بهداشتی در مراکز عرضه موادغذایی احتمال شیوع این بیماری در جامعه را افزایش خواهد داد.

وی ضمن تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در نانوایی‌ها به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین محل‌های مراجعه مردم،‌ اظهارداشت: بهتر است نانوایی‌ها در این شرایط، هزینه نان را از طریق کارت‌های عابربانک دریافت کنند و نباید با همان دستی که از مردم پول گرفته می‌شود،‌ نان تحویل داده شود.

**

روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی گالیکش با صدور اطلاعیه‌ای به غله‌کاران در مورد بیماری زنگ زرد هشدار داد

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بارش‌های اخیر، رطوبت بالا و مساعد بودن شرایط جوی، احتمال بروز بیماری "زنگ زرد" در مزارع گندم و جو بسیار بالاست و لازم است غله‌کاران حتما در این ایام از مزارع خود بازدید و در صورت مشاهده علائم بیماری با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در منطقه نسبت به مبارزه در شرایط مناسب سریع اقدام کنند.

این بیماری خسارت شدیدی به همراه دارد و به شدت گسترش می‌یابد و فراگیر شدن آن به سرعت گندم و جو را نابود خواهد کرد لذا سرکشی مزارع گندم و جو در این ایام بسیار اهمیت دارد.

در این اطلاعیه در تعریف بیماری زنگ زرد گندم و علائم آن آمده است: این بیماری یکی از مهمترین بیماری‌های گندم در دنیا و ایران است و در سال‌های شیوع خسارت سنگینی را موجب می‌شود؛ این بیماری برای نخستین بار در سال ۱۳۲۶ از ایران گزارش شده و هم اینک در بیشتر مناطق گندم‌خیز کشور شیوع دارد و علائم آن در روی برگ‌های جوان به صورت جوش یا تاول‌هایی به رنگ زرد مایل به نارنجی ظاهر شده و سپس این جوش‌ها به هم پیوسته و نوارهایی در امتداد رگبرگ‌ها در هر دو سطح برگ نمایان می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.