معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت:۱۸ مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان ذهنی، بیماران روانی، خانه سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی گلستان برای مقابله با کرونا ضدعفونی شد.

**

فرمانده نیروی انتظامی گلستان از کشف ۱۱ هزار و ۶۸۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در یک منزل مسکونی در گرگان خبرداد و گفت: در این ارتباط یک نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

**

شهرداری گرگان گفت: ۱۰ هزار بسته بهداشتی شامل مایع ضدعفونی کننده و مواد شوینده در مناطق کم برخوردار و محلات این شهر توزیع می شود.

عبدالرضا دادبود اظهار داشت:  هزینه‌های خرید و تهیه این بسته‌ها که شامل اقلامی همچون مایع ضدعفونی کننده سطح، مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده بود توسط شهرداری تامین شد.

**

مدیر جهاد کشاورزی گرگان از  مشارکت ادوات کشاورزی، تراکتور و سمپاش کشاورزان این شهرستان در نهضت مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

**

یک داروخانه شبانه روزی در گرگان در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از تردد مردم در شهر و همچنین کاهش ازدحام جمعیت در داروخانه، طرح ارایه خدمت به صورت تلفنی را اجرا کرد.

این‌ طرح همه روزه  از ساعت ۲۰ تا ۲۴ به اجرا گذاشته می شود و داروی مورد نیاز بیماران با دادن نشانی در منزل تحویل آنان می شود.

**

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۳۵ هزار بسته بهداشتی بین مددجویان کمیته امداد گلستان توزیع می شود.

عیسی بابایی اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح، اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده بین سالمندان و بیماران صعب العلاج با اعتبار ۶ میلیارد ریال توزیع خواهد شد.

**

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت که مردم قرنطینه خانگی را ادامه داده و از رفتن به تفرجگاه ها خودداری کنند.

عبدالرضا چراغعلی گفت: روزانه به طور میانگین در گلستان ۴۵ نفر بر اثر بیماری، حوادث و کهولت سن، فوت می کنند و نباید تصور کرد که هر مرگی به علت کرونا است.

**

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیمارستان های گلستان در صورت نیاز برای بستری بیماران مشکوک به کرونا تخلیه می شود.

ناهید جعفری اظهار داشت: ۲ بیمارستان در سطح استان به بستری بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته و اگر با کمبود تخت مواجه شویم از ظرفیت سایر بیمارستان ها استفاده خواهیم کرد.

**

فرماندار گرگان گفت: نانوایی هایی که مسوول فروش نان نداشته باشند پلمب می شوند.

 محمد حمیدی اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقال این ویروس از طریق دستگاه‌های کارتخوان و پول نقد است که برای جلوگیری از شیوع این بیماری همه نانوایی‌ها باید یک مسوول مختص فروش نان داشته باشند.

**

امیر سرتیپ دوم سعید عسگری ارشد نظامی آجا در گلستان گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در پادگان اندیشیده شده و تاکنون موردی از این ویرس بین سربازان مشاهده نشده و خانواده ها نگران فرزندان سرباز خود نباشند.

**

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه به زودی کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک در استان برطرف می‌شود، گفت: سپاه نینوا اعلام کرد در واحدهای تولیدی خود روزانه ۴ هزار ماسک تولید و عرضه می‌کند.

محمدجواد کبیر اظهار داشت: در روزهای گذشته اقداماتی برای رفع نیاز استان انجام شده و تعداد قابل توجهی ماسک در مراکز ارائه خدمات درمانی و داروخانه‌ها توزیع شده اما کمتر از نیاز شهروندان است و به همین دلیل هنوز مردم با مشکل کمبود ماسک مواجه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.