به گزارش خبرنگار مهر، جلالی ظهر سه شنبه در هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان گلستان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و اعضا شورا و به میزبانی حراست کل گلستان تشکیل شد، اظهارکرد: افکار عمومی را در جهت صحیح و با یک سرعت عمل منطقی باید اقناع کنیم و مدیریت افکار عمومی مخصوصا در بحث ویروس کرونا می تواند امنیت ساز جامعه اسلامی ما باشد و ما هر چقدر اعتماد را گسترش دهیم باعث امیدواری در جامعه می شود.

جلالی با تاکید بر اینکه اطلاعات و اخبار باید بر اساس مستندات واقعی باشد و نباید برای مردم مصادیق ناباورانه ایجاد کند، افزود: عدم دسترسی کافی مردم به لوازم بهداشتی کماکان یکی از دغدغه های مردم است و این موضوع باعث بی اعتمادی شده که باید مدنظر قرار گیرد و برخورد قضایی و اطلاع رسانی باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه انتشار متن های جعلی هم از دیگر مواردی است که باعث ایجاد التهاب و استرس در جامعه می شود، گفت: با راه اندازی کمپین هایی که باعث فرهنگ سازی و رعایت مسائل بهداشتی شود و نشان دادن تلاش های پزشکان و پرستاران می توان نگرانی ها را در جامعه از بین برد و ویروس را کنترل کرد.

راه اندازی موکب سلامت و بهره مندی از ظرفیت علمای شیعه و سنی در رسانه ها

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و رئیس شورای اطلاع رسانی استان گلستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اطلاع رسانی در خصوص شیوع ویروس کرونا، گفت: با تاکید استاندار گلستان، مردم از مراجعه به تفرجگاه ها و مناطق عمومی حتما خودداری کنند.

عبدالرضا چراغعلی با اشاره به اینکه هیچ چیز بهتر از درمان و قرنطینه در منزل نیست، افزود: اقدامات خوبی توسط روحانیت معزز صورت گرفته و رسانه ملی با توجه به اینکه وقت قابل توجهی از مردم در اختیار آن ها است باید تلاش مضاعفی کند و نقش کادر پزشکی در کنترل و درمان این ویروس در برنامه های رسانه ملی دیده شود.

وی سپس از اعضای شورای اطلاع رسانی استان خواست به کارخانه های تولید مواد ضد عفونی کننده، تولید ماسک و لوازم بهداشتی در استان سر بزنند و از تلاش های شبانه روزی آن ها تقدیر و تشکر کنند.

در ادامه جلسه هر یک از اعضا مطالب و پیشنهاد هایی چون، راه اندازی موکب سلامت، بهره مندی از ظرفیت آحاد جامعه، توجه ویژه به توزیع ماسک و لوازم بهداشتی، راه اندازی بخش ویژه کرونا در رسانه ملی، بهره مندی از ظرفیت علمای شیعه و سنی در برنامه های تلویزیونی، بهره مندی از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و شفاف سازی در مقابله با جنگ رسانه ای دشمن را مطرح کردند.

رئیس شورای اطلاع رسانی گلستان در پایان با تاکید مجدد بر نقش و اهمیت شورای اطلاع رسانی در کنترل ویروس کرونا، گفت: بهره مندی از ظرفیت فرمانداران در سطح شهرستان ها، سازمان های مردم نهاد و خیران، ظرفیت تریبون های مساجد و سخنان چهره های مذهبی و مردم، ظرفیت رسانه ملی و اطلاع رسانی به مردم نسبت به عدم حضور در تفرجگاه ها و اماکن عمومی و توجه ویژه به ماندن در منزل و قرنطینه خانگی می تواند در کنار تلاش و همت مضاعف ما را در کنترل این ویروس در استان یاری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1370831
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.