غلامرضا بیکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف در محورهای کوهستانی خوش ییلاق شهرستان آزادشهر منتهی به شاهرود  و مراوه تپه نسبت به سایر جاده ها از شدت بیشتری برخوردار بوده اما همه جاده ها برای تردد باز است.

وی به رانندگان توصیه کرد هنگام عبور از جاده های کوهستانی استان علاوه بر زنجیرچرخ، سایر تجهیزات و ملزومات زمستانی نظیر پوشاک گرم، آذوقه همراه داشته باشند.

به گفته بیکی، وضعیت سایر محورهای ارتباطی استان، بارانی و تردد در آن ها جریان دارد.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت ضرورت عزیمت به سفر، قبل از حرکت با شماره تلفن ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ یا سامانه تلفن گویای ۱۴۱ تماس داشته و از آخرین وضعیت راهها مطلع شوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان بیان کرد: طبق پیش بینی هواشناسی، سامانه بارشی و سرد امشب ( چهارشنبه ) از آسمان استان خارج می شود.

از مجموع ۵ هزار کیلومتر راه ارتباطی در گلستان، یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر کوهستانی بوده که ۷۰۰ کیلومتر از این محورهای کوهستانی دارای ۵۵ گردنه برفگیر است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، امسال ۳۲ گروه راهداری را با بهره گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک برای اجرای ماموریت در طرح زمستانه به کار گرفته است.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.