دکتر محمود واعظی روز جمعه در مراسم بهره‌برداری از دو مرحله زنجیره تولید تخم مرغ در شهرستان مرزی گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: حمایت از تولیدات این بخش (تخم مرغ و گوشت مرغ) باتوجه به نیاز کشور و نیز فراهم بودن زمینه صادرات این دو محصول در کشورهای همسایه، مورد توجه و حمایت دولت قرار دارد.

وی افزود: برای تامین نیازهای داخلی و صادرات دو محصول تخم مرغ و گوشت مرغ، کشور نیاز به واحدهای تولیدی بزرگ در قالب زنجیره تولید دارد که راه اندازی چنین واحدهایی قطعا مورد تایید و حمایت دولت است.

دکتر واعظی اضافه کرد: امسال در ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، پروژه‌های زیادی در استان‌های مختلف کشور از جمله گلستان  توسط بخش خصوصی آماده شده که پروژه زنجیره تولید تخم مرغ گنبدکاووس یکی از آنها است و به همین دلیل بنده برای افتتاح آن به این شهرستان سفر کردم.

وی ادامه داد: آمده‌ام تا از نزدیک به بخش خصوصی و مجری این پروژه بگویم که حمایت از شما که برای تولید محصول، ایجاد اشتغال و تامین نیازمندی‌های ضروری کشور در بازارهای داخلی و خارجی تلاش می‌کنید، از اولویت‌های نخست دولت است.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: البته حمایت از بخش خصوصی نبایستی فقط در حد حرف و شعار باشد بلکه همه بانک‌ها و نیز مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی از سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان پشتیانی نمایند.

دکتر واعظی بابیان اینکه برای رفع برخی موانع و مشکلات سر راه این واحد تولیدی، شخص استاندار گلستان نظارت و پیگیری داشته است، گفت: علاوه بر این ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت جهادکشاورزی موظفند از محصولات این واحد تولیدی و واحدهای مشابه در دیگر نقاط کشور هم حمایت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که مشابه این مجتمع تولیدی در دیگر استان‌ها و شهرستان‌های کشور نیز راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا، بزرگترین رنجیره تولید تخم مرغ گنبدکاووس قرار است در چند مرحله با مجموع ظرفیت سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار احداث شود که درحال حاضر دو مرحله آن به ظرفیت تقریبی ۹۰۰ هزار قطعه به بهره‌برداری رسیده است ضمن اینکه احداث واحد تولید خوراک دام و کارخانه تولید شانه تخم مرغ نیز از دیگر واحدهای جانبی این مجموعه است.

به گفته فرماندار ویژه گنبدکاووس با راه اندازی همه مراحل این زنجیره تولید، این واحد تولیدی به تنهایی ۲۰ درصد نیاز کشور به تخم مرغ را تامین می‌کند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.