محسن صالحی نیا روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایجاد ناحیه صنعتی - صنفی غیردولتی در آق قلا اظهار داشت: این مبلمان صنعتی دارای زنجیره کامل در ایجاد فرصت شغلی جدید بوده و راه اندازی آن برای این استان موثر است.

وی سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی در استان ها با هدف ایجاد فرصت شغلی و رونق اقتصادی به مشارکت فراخواند.

به گفته وی اکنون از ۸۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری کشور ، ۴۰۰ مورد ناحیه صنعتی است.

حجت الله خلیل زاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان هم گفت: این طرح توسط مجتمع تولید مبل پیشگامان مختومقلی فراغی در روستای " چن سولی" شهرستان آق قلا در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار اجرا می شود و برای اجرای آن یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی پیش بینی شده که با بهره برداری از آن برای یک هزار و ۷۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

همچنین صالحی نیا معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسمی جداگانه با حضور در شهرک صنعتی ناحیه گرگان یک (سرخنکلاته) از کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت سالانه تولید ۳۰ هزار تن خوراک آماده طیور، ۱۵ هزار تن خوراک آماده دام، ۵ هزار تن خوراک آبزیان، ۲۵۰ تن کنستانتره خوراک آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار برای ۳۵ نفر، بهره برداری کرد.

اکنون در استان گلستان واقع در شمال کشور ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی برای استقرار سرمایه گذاران و تولید وجود دارد.

افتتاح نمایشگاه تخصصی توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط استان در گرگان و بازدید از منطقه اقتصادی ویژه اترک از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.