به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، آموزشی، ورزشی و خدماتی دانشگاه گنبدکاووس که روز دوشنبه برگزار شد، رییس این مرکز آموزش عالی گفت که برای عملیات اجرایی این طرح‌ها درمجموع حدود ۳۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری و نیز درآمدهای این دانشگاه هزینه شده است.

ابوالفضل طهماسبی، تجهیز سالن اجتماعات و مجموعه آزمایشگاه‌های دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، احداث زمین چمن مصنوعی، احداث استخر (آب بندان) دو منظوره پرورش ماهی و آبیاری باغات، احداث ۱۲ هکتار انواع باغ میوه، تجهیز سالن آمفی تئاتر، احداث دو باب پارکینگ خودرویی، آسفالت معابر دانشگاه، تجهیز کتابخانه اساتید و تجهیز سالن جلسات را از جمله پروژه‌های قابل افتتاح دانشگاه گنبدکاووس برشمرد.

وی افزود: برای خرید برخی تجهیزات آزمایشگاهی به حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است که امیدواریم با مساعدت مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه نوپا و درحال توسعه که از سال ۱۳۹۰ دارای ردیف بودجه مستقل شده، مبالغ مورد نیاز اختصاص یابد.

دکتر طهماسبی اضافه کرد: کل بودجه دانشگاه دولتی گنبدکاووس در سال جاری حدود ۳۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که ۲۹۰ میلیارد ریال آن صرف هزینه‌های جاری و حقوقی ۲۸۰ کارمند که ۵۰ درصد آن عضو هیات علمی هستند، می‌شود و ۲۰ میلیارد ریال دیگر آن هم صرف امور عمرانی خواهد شد.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون  ۸۳ درصد بودجه جاری و ۳۷ درصد بودجه عمرانی دانشگاه گنبدکاووس تخصیص یافته است.

رییس دانشگاه گنبدکاووس و برخی معاونین او همچنین در جلسه شورای این دانشگاه هم با ارائه گزارشی فعالیت‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی و نیز ایجاد منابع درآمدی برای این مرکز آموزش عالی درچند سال اخیر، برلزوم توجه ویژه مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه برای رفع کمبودها و مشکلات و تکمیل ساختمان سلف سرویس و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کردند.

دانشگاه گنبدکاووس که از سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را در قالب یک دانشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آغاز کرده، از سال ۱۳۹۰ دارای ردیف بودجه‌ای مستقل شد و اکنون با پنج دانشکده، سه هزار ۲۰۰ دانشجو در ۷۰ رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترا و ۱۴۰ عضو هیات علمی به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی شرق استان گلستان فعالیت دارد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.