ذوالفقار امیرشاهی دوشنبه در نشست خبری کارگروه ستاد خبری دهه فجر گلستان اظهار داشت: ساماندهی اتباع بیگانه علاوه بر امکان خدمت دهی مناسب به این مهاجرین، موجب کاهش معضلات اجتماعی در استان نیز خواهد شد که با اتخاذ برنامه های متعدد به دنبال شناسایی این افراد فاقد هویت هستیم.

وی بیان کرد: افغانستانی های غیرمجاز ساکن گلستان بیشتر در مزارع کشاورزی و دامداریهای استان به کار گرفته می شوند که نظارت بر آنها مشکل است.

وی بدون اشاره به آمار افزود: تعدادی از اهالی گلستان به دلایل گوناگون در کشورهای ترکیه، ترکمنستان، عراق، آذربایجان، عمان، امارات و قطر زندانی هستند که امکان ارایه خدمات کنسولی به خانواده های آنها برای ملاقات حضوری وجود دارد.

مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان همچنین به تلاش این نمایندگی برای معرفی ظرفیت های گلستان و جذب سرمایه گذاری های خارجی اشاره کرد وگفت: بزودی سفیر بنگلادش به همراه هیات سرمایه گذاری برای ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری وارد گلستان شده و از بندرخواجه نفس در گمیشان دیدن خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در نشست خبری اظهار داشت : یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی پس از سیل در نظر گرفته شده که تاکنون ۵۰ درصد آن ابلاغ شد.

سعید مازندرانی گفت: سیل ابتدای امسال سبب بیکاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر شد که بلافاصله بیمه بیکاری آنها برقرار شده و با گذشت چندماه از آن اتفاق در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد این کارگران به محل کار خود بازگشته‌اند.

وی گفت : در مشاغل خانگی نیز عمده خسارت‌ها به واحدها و کارگاه‌های صنایع دستی و قالی‌بافی وارد شده بود که به هر کدام از این واحدها تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

رییس کارگروه مساجد ستاد دهه فجر گلستان نیز گفت : همزمان با دهه مبارک فجر، سه هزار و ۵۵۳ برنامه قرآنی و فرهنگی توسط چهار دستگاه زیرگروه مساجد با ۷۵ عنوان برنامه در سطح استان برگزار می شود.

مهدی بیکی افزود: کرسی تلاوت قرآن دانش آموزی، مسابقه دل نوشته سردار آسمانی،  برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از خانواده شهدا، مسابقه نقاشی، نمایشگاه روزنامه ۵۷، جشنواره غذاهای محلی و صنایع دستی، میز خدمت، ، مسابقات حفظ سوره فجر و غبارروبی مساجد از جمله این برنامه ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.