استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه دارای هفت کرسی در خانه ملت است که از بین نمایندگان کنونی ۲ نماینده ثبت نام نکردند، صلاحیت ۳ نفر تایید شد و صلاحیت ۲ نماینده نیز رد یا احراز نشد.

نورمحمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا و رامین نورقلی پور نماینده شهرستانهای غرب استان گلستان در مجلس پیش تر به دلایلی که رسما هم اعلام شد نام نویسی نکردند؛ از جمله دلایل اینکه مجلس در حل مشکلات کشور تاثیر چندانی ندارد.

از میان ۵ نماینده دیگر مردم گلستان صلاحیت قرجه طیار از حوزه انتخابیه گنبدکاووس، علیرضا ابراهیمی نماینده مردم شهرهای آزادشهر و رامیان و نبی هزار جریبی نماینده گرگان و آق قلا تایید صلاحیت شده است.

در این بین صلاحیت دو نماینده دیگر مردم استان گلستان احراز یا تایید نشد.

شهرام کوسه غراوی نماینده کنونی شهرهای مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه که برای انتخابات آتی مجلس (دوره یازدهم) حوزه خود را تغییر و از گنبدکاووس ثبت نام کرد اما گفته شده تایید صلاحیت نشده است.

گفته می شود کوسه غراوی با اطمینان از اینکه در حوزه قبلی خود شانس چندانی برای انتخاب مجدد ندارد؛ برای انتخابات و دوره آینده مجلس از شهرستان گنبد کاندیدا شده است.

همچنین اسدالله قره خانی نماینده مردم علی آبادکتول و عضو کمیسیون انرژی مجلس توسط هیات نظارت رد صلاحیت شد هرچند عده ای می گویند صلاحیتش احراز نشده است که بازهم تاثیری در اصل موضوع ندارد و او نمی‌تواند دوباره کاندیدای مجلس باشد مگر اینکه در فرصت قانونی باقیمانده برای اعتراض اتفاق جدیدی رخ دهد.

استان گلستان با شش حوزه انتخابیه دارای ۷ نماینده در خانه ملت است و یک هزار و ۴۰۵ شعبه آرای مردم استان را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه ۹۸ جمع آوری می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.