میثم قرایی روز چهارشنبه درکارگاه آموزشی با عنوان سواد رسانه‌ای و آسیب‌شناسی فضای مجازی ویژه روحانیون منتخب اهل سنت شرق استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، گفت: برای موفقیت در این حوزه، علما و روحانیون نیز باید سواد رسانه‌ای خود را ارتقا داده و از فضای مجازی و اینترنت به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده نمایند.

وی بابیان اینکه امروز ۶۷ میلیون نفر از جمعیت کشور از فضای مجازی و رسانه‌ای آن استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما نیز ۹۰ درصد است، افزود : انتقال پیام در کوتاهترین زمان، مهمترین کارکرد رسانه در فضای مجازی است که بایستی از این ظرفیت برای تولید محتوای دینی و انتقال مفاهیم و تعالیم اسلامی استفاده کرد.

قرایی اضافه کرد: کاربران فضای مجازی در ایران به طور میانگین روزانه ۱۸۰ دقیقه از وقت خود را صرف شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌کنند که زمان مناسبی برای تبلیغ و ترویج بیشتر تعالیم اسلامی است.

وی با یادآوری هشدارهای رهبری انقلاب درخصوص تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و اکنون جنگ نرم دشمنان، تصریح کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی به دنبال القای فرهنگ غربی و ضربه زدن به فرهنگ و باور دینی افراد جامعه اسلامی ما بویژه نسل جوان هستند.

مسوول سازمان بسیج رسانه گلستان ادامه داد که فضای مجازی هم تهدید است و هم فرصت اما اگر ورود به این فضا به گفته رهبری انقلاب عاقلانه باشد، می‌توان از فرصت‌های آن به بهترین شکل در همه حوزه‌ها بویژه حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی استفاده کرد.

قرایی با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت فناوری هستند که نمی‌توان جلوی توسعه آن را گرفت، گفت: امروز تنها راه مقابله با آن و استفاده صحیح از این فناوری، افزایش سواد رسانه‌ای و منفعل نبودن در این حوزه است.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور شعبه شرق گلستان نیز در ابتدای این کارگاه آموزشی گفت: اگرچه دو واژه حرص و حریص معنای خوبی ندارند اما در حوزه اسلام و ترویج تعالیم اسلامی به جامعه کاربرد فراوانی دارند و علمای دینی باید در این بخش و هدایت جامعه حریص باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زین‌العابدین ربانی افزود: این دوره آموزشی با هدف افزایش سواد رسانه‌ای ویژه روحانیون و ائمه جماعات اهل سنت شرق گلستان برگزار می‌شود زیرا امروز با پیشرفت دانش و فناوری فضای مجازی از یک طرف و توطئه‌های دشمنان دراین بخش از سوی دیگر، بایستی همه اقشار جامعه از جمله علما و روحانیون هم سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهیم.

یاسر مقسم معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز دراین مراسم که حدود ۳۰۰ نفر از علمای اهل سنت شرق گلستان حضور داشتند، از اجرای افزون بر ۴۰ برنامه فرهنگی و بصیرت‌افزایی ویژه علما و روحانیون درسال جاری توسط این مرکز خبر داد و اظهار داشت: امروز در کنار برخی فرصت‌های فضای مجازی، این فضا آسیب‌های جدی هم به خانواده و جوانان وارد کرده که برای پیشگیری از آن باید سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهیم.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان درهفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.