پیش از این فعالیت ها مربوط به اوقاف در شهرستان رامیان نیز از طریق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزادشهر انجام می‌شد که با افتتاح نمایندگی اوقاف و امور خیریه رامیان، فعالیت‌های اوقاف در رامیان مستقل از آزادشهر انجام می‌شود.

در حاشیه این مراسم مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وقف یکی از راه‌های جلوگیری و حل مشکلات و آسیب‌های جامعه در موضوعات مختلف است، افزود: با توجه به اینکه موقوفات ۸۰۰ موضوع گوناگون دارد، وقف از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

حجت الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد با اشاره به وجود ۵۶۰۰ موقوفه در استان افزود: ما به عنوان امانت‌دار موقوفات وظیفه داریم در راستای نیازهای روز جامعه از جمله سلامت، کمک به پیشرفت علوم دانش‌بنیان، کمک به جوانان، فعالیت های مذهبی، فرهنگی و قرآنی گام برداریم یا از این گونه اقدامات حمایت نماییم.

وی گفت: در همین زمینه دو طرح دانش‌بنیان در گلستان مورد حمایت قرار گرفته که یکی در خصوص تولید دارو برای افراد سرطانی و دیگری گسترش تولیدات گیاهی است که می تواند تا حد بسیار زیادی نیاز منطقه و حتی کشور را به واردات شکر رفع نماید.

وی بیان کرد: شهرستان رامیان با داشتن ۳۴۵ موقوفه، ۱۴۶ مسجد، ۸ حسینیه، یک دارالقران ، ۲۶ فاطمیه، سه مهدیه، ۱۹ زینبیه، ۸ تکیه و ۱۱ امامزاده و بعقه متبرکه می‌تواند با بهره جستن از حرکت خداپسندانه وقف در مسیر پیشبرد اهداف این سازمان و نظام قدم های خوبی بردارد و امروز با افتتاح دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در رامیان گام نخست در این زمینه برداشته شد.

فرماندار رامیان نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: شهروندان رامیانی مظلوم واقع شده اند زیرا چند اداره مهم نظیر بنیاد مسکن، اوقاف و امور خیریه، هلال احمر و امور آب آن به صورت مشترک با شهرستان آزادشهر مدیریت می‌شوند و این ادارات به صورت متمرکز در شهرستان همجوار آزادشهر واقع هستند.

محمود سالاری  با بیان اینکه شهروندان رامیانی برای انجام خود در ارتباط با این ادارات مجبور به رفتن به آزادشهر هستند که این امر باعث نارضایتی آنان شده است، افزود: روستانشینان رامیان اصلی‌ترین افرادی هستند که از این مورد رنج می‌برند و می‌بایست فکری در این خصوص شود و ادارات مذکور در رامیان نیز دایر شوند.

وی عنوان کرد: با وجود دفتر اوقاف و امور خیریه در رامیان مردم نیز ترغیب خواهند شد در این زمینه فعالیت کرده و موقوفات خود را سریعتر به ثبت برسانند.

دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه رامیان امروز در ساختمان سابق بخشداری این شهرستان ۸۶ هزار نفری که در شرق گلستان قرار دارد افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.