به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم هفت شهرستان واقع درشرق استان گلستان از صبح امروز (شنبه) با به راه انداختن دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی و همچنین برگزاری همایش بزرگ جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی، در سوگ و اندوه شهادت مظلومانه حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، اشک ماتم ریختند.

امروز مردم ولایتمدار و عاشقان و محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرهای مختلف شرق گلستان همچونگنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش و کلاله با برپایی مراسم‌های عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه، سالروز اربعین حسینی را گرامی داشتند.

یکی از مراسم‌ خوب و باشکوه عزاداری اربعین حسینی درمنطقه شرق گلستان، همایش بزرگ جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی مردم ولایتمدار مینودشت بود که مسیر افزون بر ۳۰ کیلومتری از امامزاده جعفر (ع) این شهرستان تا حرم امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس را با پای پیاده طی کردند.

در پاسخ به این اقدام مردم مینودشت، به گفته حجت الاسلام و المسلمین "رضا دیلمی" رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس، مردم نوعدوست شهر و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان، با برپایی حدود ۱۵ ایستگاه (موکب) صلواتی و چند ایستگاه سلامت از عزاداران اربعین حسینی پذیرایی کردند.

همایش بزرگ پیاده‌روی حرم تا حرم مردم مینودشت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان و نیز مساعدت و همراهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه، اداره اوقاف و امور خیریه، بخشداری مرکزی و آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

نیمی از جمعیت حدود ۱.۹ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند که گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت بزرگترین شهرستان این منطقه به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.