سیدصادق بنی‌عقیل روز یکشنبه در نشست هم اندیشی شوراها و دهیاران با موضوع ترویج فرهنگ اهدای خون در روستاها اظهار داشت: اهدای خون نقش موثری در تامین سلامت افراد و نیز حفظ تناسب بدن دارد اما با وجود این فواید، زنان گلستان رغبت زیادی برای این اقدام خیرخواهانه ندارند.

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر روستاییان به خصوص دختران و زنان روستا در اهدای خون، از دهیاران و اعضای شورای روستاها خواست با اطلاع رسانی کافی، زمینه مشارکت آنان در این عمل خداپسندانه را فراهم کنند.

وی بیان کرد: در شش ماه اول امسال  ۲۵ هزار شهروند گلستانی خون خود را اهدا کردند که امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر و همکاری سازمان های مردم نهاد، بر تعداد داوطلبان اهدای خون در استان افزوده شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: اگر چه در استان خون سالم به اندازه کافی وجود دارد اما به دلیل فعالیت بیمارستان های استان در زمینه های تخصصی و فوق تخصصی و عمل‌های جراحی فراوان، نیاز به خون مستمر و مداوم همواره در گلستان وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در دنیا براساس آمارهای موجود به ازای هر سه نفر، یک فرد به خون و فرآورده های آن نیاز دارد و از آنجایی که جایگزینی برای فرآورده های خونی وجود ندارد، مردم می توانند با اهدا مستمر، جان بیماران بیشتری را نجات دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.