اصغر نودهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر گنبدکاووس همچون سال‌های گذشته و با هدف ارائه خدمات پزشکی شامل تست فشار خون و کمک‌های اولیه به عزاداران حسینی درمجموع اقدام به اعزام ۲۲ تیم امدادی به مساجد، تکایا، حسینیه ها، مصلی نماز جمعه و امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهرستان از اول تا دهم ماه محرم نمود.

وی افزود: ۱۶ تیم پزشکی از اول تا هشتم محرم به مساجد، تکایا و حسینیه‌های سطح شهر و برخی روستاهای بزرگ و نیز مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس اعزام شدند و در مجموع به ۴۷۰ نفر از عزاداران حسینی خدمات ارائه کردند.

نودهی اضافه کرد: ۶ تیم امدادی نیز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محل امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس مستقر بودند و در این دو روز به ۳۳۷ نفر از عزاداران حسینی و زائران این امامزاده خدمات پزشکی ارائه کردند که از این تعداد چهار نفر با همکاری اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی اعزام شدند.

به گفته وی، تکنسین، نجات‌گر و پرستار از اعضای تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس اعزامی به مساجد، تکایا، حسینیه ها، مصلی امام جعفر صادق (ع) و امامزاده یحیی ین زید(ع) این شهرستان در ایام محرم امسال بودند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و حدود ۹۰ مسجد و حسینیه ویژه اهل تشییع دارد که در آن مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.