به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم فدایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان صادرات که تا پایان شهریورماه جاری به یک میلیون دلار می‌رسد، بیشتر به پنج کشور همسایه شامل ترکمنستان، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان و عراق صادر شده است.

وی افزود: این شرکت به عنوان تولید کننده نئوپان و روکش ملامینه در شرق استان گلستان، از ابتدای امسال تا پایان مرداد در مجموع مقدار ۷۱۱۰ متر مکعب نئوپان خام، ۴۴۰۰ مترمکعب ملامینه و ۱۵۰۰ مترمکعب ام دی اف تولید کرده که ارزش ریالی آن ۱۴۵ میلیارد ریال بوده است.

فدایی اضافه کرد: میزان تولیدات این شرکت در پنج ماه گذشته با وجود فعال بودن تنها یک سوم ظرفیت خطوط تولید، هشت درصد بیشتر از میزان تولید در مقایسه بامدت مشابه سال قبل بوده است.

وی با یادآوری قرارداد سه میلیون دلاری این شرکت با کشور آذربایجان درسال گذشته برای صادرات، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اتخاذ برخی تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت صادرات برخی تولیدات داخلی از جمله نئوپان خام، این قرارداد پس از دو ماه اجرا متوقف شد.

مدیر عامل شرکت صنعت چوب شمال در گنبدکاووس ادامه داد: اگرچه ممنوعیت صادرات نئوپان پس از ماه‌ها پیگیری از اوایل امسال لغو شد اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدانش و مشکلات نقل و انتقال ارز حاصل از صادرات به داخل کشور، افزایش تعرفه‌های گمرگی از سوی برخی کشورهای همسایه نسبت به کالاهای ایرانی، ضعیف بودن امکانات انبارداری و برخی موانع و قوانین گمرکی و ضعیف بودن حمل و نقل ریلی مشکلاتی را برای تولید کنندگان داخلی برای صادرات ایجاد کرده است. 

فدایی با اشاره به اشتغال ۱۷۰ نفر نیروی انسانی در این واحد تولیدی ادامه داد: در صورت افزایش سرمایه در گردش این شرکت حداقل به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال، علاوه بر فعال شدن ظرفیت کامل خطوط تولید به تعداد همین کارگران فعلی، می توان کارگر جدید جذب کرد.

وی اضافه کرد: شرکت صنعت چوب شمال که ۵۱.۶ درصد سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان و بقیه سهام مربوط به بخش خصوصی است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و شرکت صنعت چوب شمال به عنوان تولید کننده نئوپان و روکش ملامینه یکی از واحدهای عمده صنعتی مستقر در این شهرستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.