سعید مازندرانی روز پنجشنبه در آیین چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر گلستان اظهار داشت: در این استان ۱۲ شرکت تعاونی مرزنشینان با ۱۸۰ هزار عضو مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: اگر به این تعاونی ها اهمیت داده شده و شرایط صادرات و واردات برای آنان فراهم شود، بخشی از نیاز استان از طریق واردات کالاهای مورد نیاز از کشورهای همسایه تامین خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان این که بر اساس قانون، بخش تعاون باید ۲۵ درصد در تولیدناخالص ملی کشور و به همین اندازه در بخش اشتغال سهم داشته باشد افزود: با وجود تلاش های انجام شده و به دلیل شفاف نبودن آمارها و نداشتن آمار تولید، صادرات و خدمات ارائه شده، سهم تعاون در تولید ناخالص ملی کشور بین ۷ تا ۱۵ درصد است.

وی اضافه کرد: استان گلستان ۲۷۰۰ تعاونی فعال دارد که با در نظر گرفتن اعضای تعاونی های سهام عدالت، خبازان، رانندگان تاکسی و کامیون، بیش از ۹۰ درصد مردم استان در تعاونی ها عضویت دارند.

وی ادامه داد: بخش تعاون به عنوان بخش جدید و نوپا، قابلیت رقابت با بخش دولتی و خصوصی را دارد اما کامل نبودن حمایت های دولتی، پرداخت نشدن تسهیلات با نرخ یک تا هفت درصد و برخی مشکلات دیگر باعث شده تا تعاونی ها میل و رغبت به کار و توسعه فعالیت ها نداشته باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نبود مدیریت مدرن و علمی در تعاونی ها، نداشتن طرح و ایده و آموزش ندیدن در حوزه بازاریابی، نداشتن توانایی فنی و تخصصی مدیران تعاونی ها بخش دیگری از دلایل کارآرا نبودن تعاونی ها است که برای رفع این مشکل پارسال در گلستان برای ۳۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شد.

در پایان این مراسم از تعاونی های برتر گلستان تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.